Auto jsem zakoupil po prvním majiteli v roce 2005. Jednalo se o Škodu 125L s rokem výroby 1989. Na tachometru natočeno 52 000 km. Auto stálo celoročně zaparkované na sídlišti před panelákem. Jezdilo jen krátké trasy po Praze nebo na chatu pár kilometrů za

ŠKODA 125L “M”

Protože jsem Škodovkář již od dětství, tak se mi auta zželelo. Auto jsem zakoupil za pár šestáků i přesto, že jsem již doma jednu (tuningovou) Škodu 120L měl, ale ta byla olepená laminátem ve stylu Rychle a zběsile a já zatoužil mít Škodovku v retro stylu. Doma jsem se samozřejmě shledal s negativním ohlasem ve stylu „ty ses snad zbláznil, další krám do baráku!“ S pozitivním ohlasem jsem se shledal pouze u dědy, který mému koníčku fandil od začátku, podporoval mně, naučil spoustu věcí o autech a o životě, za což jsem mu vděčný. Ale děda již dnes bohužel není mezi námi.

Retro styl

Po pár dnech, kdy doma utichla vlna emocí, jsem zavezl auto ke kamarádovi do garáže. Po ohledání auta jsme zjistili, že skelet je v celkem dobrém stavu. Kamarád klempíř odmítl řezat do zdravého plechu, takže prahy i zadní lemy zůstaly původní. Vyvařovaly se pouze vršky podběhů a části dveří. Zbytek auta se pouze vyklepával. Měnily se přední blatníky, čelo, přední i zadní kapota. Největší záludností byla oprava C sloupku provaleného dovnitř. Ale i to se kamarádovi klempířovi povedlo, aniž by jsme museli odřezávat střechu a měnit celý C sloupek.

Po vyvaření jsem z auta komplet vytrhal brzdy, trubky, hadice a nahradil je novou kompletní brzdovou soustavou ze Škody 130. Přední nápravu jsem očistil, obrousil, provařil, natřel základem a Alkytonem. Vyměnil jsem ložiska, manžety na řízení, kulové čepy a stabilizátor o průměru 18 mm. U zadní nápravy jsem dal nová ramena. Vše jsem očistil, vyvařil, natřel základem, Alkytonem a uložil do tvrdších silentbloků. Přední i zadní pružiny jsou od Sakyho, podle specifikace L/A. Tlumiče jsou repasované a přitvrzené od firmy MOTEX. Podvozek jsem očistil, drobně napadené plochy jsem obrousil na kov, natřel základem a následně celý podvozek Tlumexem. Následovala geometrie, sbíhavost a odklony kol.

Škoda červená Rally

Na podzim roku 2006 jsem auto odvezl do lakovny k panu Soukupovi a vybral barvu Škoda červená Rally, č. 8280, vypalovací akrylát. Pan lakýrník Soukup odvedl dobrou práci a s výsledkem jsem nadmíru spokojen. Po příjezdu z lakovny putovalo auto k čalouníkovi, který potáhl strop, bočnice a volant černou koženkou. Čalounické práce byly hotové a já začal auto skládat dohromady. Když bylo auto složené, obul jsem na něj hliníková kola tzv. Kopretiny a vyrazil na první vyjížďku. Po pár dnech a několika ujetých kilometrech jsem zjistil, že motor a karburátor nejsou zrovna v kondici, jakou jsem očekával. Po drobných opravách šel motor ven z auta a putoval do rukou motoráře mistra Schwejka. Abych mohl jezdit na srazíky, namontoval jsem prozatím do Škodovky motor z Favorita, který se mi tou dobou válel v kůlně a zahálel. Autíčko jezdilo parádně, ale jednoho dne se ozvala převodovka, že jí něco bolí a musí ven z auta. Následovala kompletní repase převodovky.

Repase motoru se trochu protáhla, ale na konec jsem se dočkal a koncem roku 2008 jsem namontoval do Škodovky upravený motor od mistra Schwejka. Aby mělo auto pěkný zvuk a motor se lépe vyplachoval namontoval jsem sportovní výfuk značky ASSO a svody omotal páskou ThermoTec.

V polovině roku 2010 se na mne usmálo štěstí a sehnal jsem kola Jupiter MK3. Protože kola dělají auto a Jupitery byly v dosti špatném stavu, rozhodl jsem se pro kompletní renovaci. Po soustružnických pracích, přišlo na řadu odlakování a leštění kol. Po leštění jsem kola obul do pneumatik Michelin Energy.

Motor

– typ motoru 742.12
– kompletní repase motoru mistr Schwejk
– písty, vložky – originál sada 120LS
– hlava 120LS snížena a upravena na bezolovnatý benzin Natural
– vačka od pana Krejbicha 260°
– upravené a vyleštěné sání ze 120LS
– odlehčený setrvačník a řemenice
– upravený rozdělovač
– C koníky z Favorita
– karburátor 120LS přetryskován
– blok vyčištěn a vyleštěn
– hliníkový kryt ventilů s nápisem Škoda
– držáky motoru, filtr box, řemenice a další drobnosti v červeném Komaxitu
– tvrdší silentbloky na uložení motoru
– plechy pod motor, krabička na nářadí – motiv Škoda vlastní výroby, dvojí lakování
– nerez nápis ŠKODA 125L, vlastní návrh
– expanzní nádoba na vodu v černé barvě
– motorový olej Mogul Extreme 15W40
– výfukové potrubí šopováno hliníkem
– sportovní výfuk ASSO
– svody omotány páskou ThermoTec

Převodovka

– originál ze Škody 125L
– kompletní repase a přetěsnění
– převodový olej Mogul Trans SAE 80W

Podvozek

– očištěn, opraven, natřen základem a Tlumexem
– přední náprava očištěna, provařena, natřena základem a Alkytonem, kombinace červeno-černá, Al průchozí podložky tloušťky 5 mm
– stabilizátor průměr 18 mm
– přední a zadní pružiny by Saky, podle specifikace L/A
– tlumiče nové, repasované, přitvrzené MOTEX
– zadní náprava očištěna, provařena, natřena základem a Alkytonem, kombinace červeno-černá, Al průchozí podložky tloušťky 20 mm 
– brzdy, kompletní přestavba ze Škody 130

Kola

– Jupiter MK3 5Jx13, soustružené, odlakované, leštěné strojově
– Pneumatiky Michelin Energy 175/70/13

Interiér

– strop, bočnice C sloupků, očalouněné černou koženkou
– palubní deska a budíky Škoda 130/Rapid, barevná kombinace černá/červená
– sportovní volant Škoda, vyleštěný a očalouněn černou kůží
– utěsnění podlahy a všech dveří, protihlukovou a antivibrační folií ROBplak
– rádio Pioneer
– střešní okno

Závěrem bych chtěl poděkovat své přítelkyni Katce a své rodině za pomoc, podporu a trpělivost. Dále bych rád poděkoval Tomášovi, Šáfovi, LS Blaasnovi, Schwejkovi,
p. Soukupovi.