Od ledna do června dodala česká automobilka svým zákazníkům 522 500 vozů. Poprvé v historii bylo v prvním pololetí dodáno více než půl milionu vozů (první pololetí 2013: 464 600; plus 12,5 procenta). V červnu dosáhla ŠKODA s 94 500 celosvětově dodanými vo

ŠKODA Auto

„ŠKODA byla v první polovině roku silnější než kdykoli předtím,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Poprvé v historii podniku jsme v prvním pololetí dodali našim zákazníkům více než půl milionu vozů. Za tímto výsledkem stojí atraktivní modelová paleta a fantastický výkon celého týmu. Dobrý výsledek za prvních šest měsíců nás naplňuje optimismem pro druhé pololetí,“ dodává Eichhorn.

ŠKODA Octavia G-TEC

Modelová ofenzíva značky ŠKODA pokračuje. Před několika týdny oslavila svůj debut nová ŠKODA Octavia G-TEC, první Octavia, poháněná zemním plynem. Nyní na startovní čáru přijíždí nová ŠKODA Octavia Scout, která bude na trh uvedena v srpnu. Na podzim značka poprvé představí novou generaci modelu ŠKODA Fabia.

ŠKODA v západní Evropě

ŠKODA v prvním pololetí roku 2014 rostla na všech západoevropských trzích. Vynikajících prodejních výsledků dosáhla ŠKODA v západní Evropě. V červnu dodala značka zákazníkům 39 100 vozů, což představuje nárůst o 9,4 procenta (červen 2013: 35 700). V prvním pololetí dosáhla ŠKODA v západní Evropě nárůstu o 17 procent na celkem 217 900 dodávek (leden až červen 2013: 186 200). V Německu si automobilka v červnu polepšila o 4,9 procenta, za první pololetí dokonce o 12,2 procenta, a posílila tak svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Ve Velké Británii vzrostly prodeje vozů značky ŠKODA v červnu o 13,1 procenta a za první pololetí o 24,7 procenta na celkových 40.900 vozů.

Vedle Německa a Velké Británie rostla značka v prvním pololetí i na dalších trzích dvouciferným tempem: ve Francii (10 800 vozů; plus 11,3 procenta), ve Španělsku (9 800 vozů; plus 39,0 procenta), ve Švýcarsku (9 100 vozů; plus 10,9 procenta), v Nizozemsku (8 500 vozů; plus 68,9 procenta), v Itálii (7 800 vozů; plus 13,4 procenta), ve Švédsku (6 600 vozů; plus 10,1 procenta), ve Finsku (5 600 vozů; plus 34,2 procenta), v Irsku (4 400 vozů; plus 24,1 procenta), v Norsku (3 600 vozů; plus 25,8 procenta) nebo v Portugalsku (1 400 vozů; plus 43,7 procenta).

ŠKODA východní Evropě

Ve východní Evropě, včetně Ruska, dodala ŠKODA v červnu svým zákazníkům 11 100 vozů (červen 2013: 12 500; minus 10,9 procenta). Prodeje vozů značky ŠKODA v prvním pololetí dosáhly s počtem 58 700 vozů téměř úrovně minulého roku (leden až červen 2013: 59 100). Tržní podíl ve východní Evropě vzrostl na konci června na téměř 4,8 procenta. V Rusku dosáhla automobilka v červnu 7 900 dodávek (červen 2013: 9 100) a v prvních šesti měsících 42 000 dodávek (první pololetí 2013: 42 800). Podstatných přírůstků dosáhla ŠKODA v prvním pololetí v Rumunsku (3 300 vozů; plus 29 procent), Srbsku (2 800 vozů; plus 53,9 procenta) a v Pobaltí (2 600 vozů; plus 34,5 procenta).

ŠKODA střední Evropě

Skvěle si ŠKODA vedla ve střední Evropě. V prvním pololetí měl každý pátý zde prodaný vůz značku ŠKODA. V červnu vzrostl počet dodávek o 15,6 procenta na 13 300 vozů (červen 2013: 11 500). V prvních šesti měsících si značka polepšila o 27,6 procenta na 78 600 vozů (první pololetí 2013: 61 600). Na domácím trhu v České republice dosáhla ŠKODA v prvním pololetí nárůstu o 22,9 procenta na 34 800 dodávek. V dobré formě byla ŠKODA v Polsku, s nárůstem prodejů v prvních šesti měsících o 36 procent na 26 200 vozů (první pololetí 2013: 19 300). V Chorvatsku se značce podařilo s 2 500 prodanými vozy navýšit prodeje na více než trojnásobek, ve Slovinsku dosáhla značka ŠKODA nárůstu o 40,9 procenta na 2 600 vozů.

Nejsilnějším trhem značky ŠKODA je Čína. V červnu dodala ŠKODA svým zákazníkům 23 600 vozů, což představuje nárůst o 11,3 procenta oproti červnu 2013 (21 200). V prvním pololetí zvýšila značka své prodeje v Říši středu o 8,7 procenta na 130 700 vozů (leden až červen 2013: 120 200).

Také na dalších mimoevropských trzích ŠKODA v prvním pololetí rostla, například v Izraeli (8 200 vozů; plus 11,3 procenta), v Alžírsku (6 200 vozů; plus 16,6 procenta), v Turecku (5 500 vozů; plus 1,6 procenta), v Egyptě (2 600 vozů; plus 26,5 procenta) nebo v Austrálii (1 800 vozů; plus 2,8 procenta). V Indii dodala ŠKODA v červnu svým zákazníkům téměř 1 000 vozů (červen 2013: 1 900) a v prvním pololetí 7 700 vozů.

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v červnu 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

ŠKODA Octavia (34 300; +3,4 %)
ŠKODA Fabia (14 900; -24,3 %)
ŠKODA Superb (8 100; -1,2 %)
ŠKODA Yeti (9 800; +14,2 %)
ŠKODA Roomster (2 500; -32,7 %)
ŠKODA Rapid (21 000; +124,2 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 000; -15,9 %)

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v prvním pololetí 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému období minulého roku):

ŠKODA Octavia (194 800; +7,5 %)
ŠKODA Fabia (87 900; -20,2 %)
ŠKODA Superb (46 400; -9,0 %)
ŠKODA Yeti (52 900; +26,5 %)
ŠKODA Roomster (15 500; -10,2 %)
ŠKODA Rapid (102 400; +166,7 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 22 700; -9,0 %)