ŠKODA Octavia Combi je ideální rodinný automobil na dovolenou. My jsme pro vás připravili test spotřeby mezi klasickou šestistupňovou manuální převodovkou a šestistupňovou automatickou DSG. A výsledek?

ŠKODA Octavia Combi

Nová ŠKODA Octavia Combi přesvědčuje bezkonkurenční nabídkou prostoru, novým designem, funkčností, inovativními bezpečnostními a komfortními systémy, úspornými motory, mnoha Simply Clever řešeními, a pro značku ŠKODA typicky atraktivním poměrem ceny a nabízené hodnoty.

Je podstatně větší, než její předchůdkyně, ale potěší i dynamicky-elegantním designem. Novinka se chlubí nejdelším interiérem ve třídě a největším zavazadlovým prostorem ve třídě. Jeho objem se oproti předchozímu modelu zvětšil o pět litrů na 610 l. Po sklopení opěradel zadních sedadel vůz odveze dokonce až 1 740 litrů, tedy o 85 litrů více, než doposud. Se sklopeným opěradlem sedadla spolujezdce je nyní možno přepravovat předměty do délky 2,92 metru.

Naftový motor 2,0 TDI

Pro náš test jsme zvolili nejsilnější naftový motor třetí generace modelu Octavia 2,0 TDI Green tec o výkonu 110 kW (150 koní).

Jak výrobce uvádí ve spojení se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG dosahuje spotřeby pouhých 4,5 l/100 km a emisí CO2 119 g/km. Vedle úspornosti a ohleduplnosti k životnímu prostředí tento agregát vyniká také kultivovaným chodem, silou a pružností: nejvyšší točivý moment 320 Nm poskytuje mezi 1 750 a 3 000 min-1. Kromě šestistupňového DSG je tento motor dodáván také s manuální šestistupňovou převodovkou.

Test SKODAHOME.cz

Naším cílem nebylo dosáhnout co nejmenší spotřeby, ale porovnat spotřebu dvou naprosto stejných vozů, stejně naložených, na stejné trase za stejných podmínek. Jediný rozdíl byl v převodovkách. Jedna Octavia byla osazena manuální šestistupňovou převodovkou a druhá automatickou šestistupňovou DSG.

Oba vozy byly vybaveny maximální výbavou včetně hlídání v pruhu a adaptabilním tempomatem, kterého jsme maximálně využívali. Na německé dálnici jsme využili i jeho maximálních 160 km/hod. Ale občas jsme se nechali unést a při vypnutém tempomatu jsme docela snadno překročily 200 km/hod.

Trasa obou vozů vedla přes Německo, Rakousko a Itálii až do San Marina. Každý vůz najel necelých 2500 km. Vozy byly pně naložené se třemi osobami na palubě a výsledná spotřeba u manuální převodovky byla 5,4 l/100km (na rovinatém úseku Italské dálnice mezi tankováním počítač ukazoval spotřebu 4,9 l/100km). Nás ale zajímal rozdíl ve spotřebě mezi manuální a automatickou převodovkou.  Vůz osazený šestistupňovou DSG ukázal spotřebu 5,6 l/100km.

Výsledek testu

Rozdíl mezi manuální šestistupňovou převodovkou a šestistupňovou automatickou DSG je pouhé 0,2 l/100km. Závěrem můžeme konstatovat, že při normální jízdě zaleží jen na vás, která převodovka vám více vyhovuje, než kolik s manuální ušetříte.

Velká fotogalerie ŠKODA Octavia Combi rodinné auto na dovolenou s manuálem nebo automatem