ŠKODA AUTO v letošním roce již podvanácté jako oficiální partner a dodavatel oficiálního vozu podpoří Tour de France. Vrcholem je premiéra nové generace vozu ŠKODA Superb, v roli ředitelského vozu (tzv. ‚Red Car’) v čele pelotonu. Těžištěm sponzoringu zna

Tour de France

„Podpora nejslavnějšího cyklistického závodu světa je každoročním vyvrcholením naší rozsáhlé sponzorské podpory cyklistiky,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Premiéra nové generace modelu ŠKODA Superb v roli ředitelského vozu je mimořádně zářivým momentem v našem letošním angažmá na Tour de France. 120 let automobilky ŠKODA, to znamená i dvanáct desetiletí spojení s cyklistikou: historie naší společnosti začala roku 1895 výrobou jízdních kol, zahájenou našimi zakladateli Václavem Laurinem a Václavem Klementem,“ říká Werner Eichhorn.

102. ročník Tour de France v letošním roce se skládá z 21 etap o celkové délce 3 360 kilometrů. Závod startuje 4. července časovkou v nizozemském Utrechtu. 26. července projedou závodníci cílem na slavném pařížském bulváru Champs-Elysées.

ŠKODA AUTO

ŠKODA je od roku 2004 oficiálním partnerem a oficiálním vozem legendární ‚Tour’. V letošním roce automobilka poprvé sponzoruje Zelený trikot pro nejlepšího sprintera v závodě okolo Francie. V letech 2004 až 2014 byla značka ŠKODA partnerem Bílého trikotu pro nejlepšího jezdce do 25 let. Pozornost diváků na Tour de France v příštích týdnech zcela jistě upoutá nová ŠKODA Superb v roli ředitelského vozu (tzv. ‚Red Car’), který jede v čele pelotonu. Zcela nově vyvinutá vlajková loď značky definuje nová měřítka ve své třídě a budí nadšení svým emocionálním designem, nejlepší nabídkou prostoru ve svém segmentu a špičkovou technikou.

Během Tour bude červená ŠKODA Superb sloužit jako jakýsi ‚mobilní dispečink’ ředitele Tour Christiana Prudhommea. „Na nový Superb se velice těším. Tento automobil nabízí ještě více místa než již velice prostorný předchůdce a vypadá skutečně skvěle – dokonalý ředitelský vůz,“ říká Prudhomme.
Pro tento speciální účel byl nový Superb nalakován v odstínu ‚červená Corrida’ a vybaven obrovskou panoramatickou prosklenou střechou, kterou lze stisknutím tlačítka otevřít i ze zadního sedadla. Prudhomme se tak může při otevřené střeše ze svého sedadla i postavit a snadno získat přehled o dění na trati. Superb má kromě toho i rozsáhlou technickou výbavu, aby mohl plnit funkci ‚mobilního dispečinku’ Tour. Její součástí jsou například čtyři radiokanály, díky nimž může ředitel Tour přijímat informace a vydávat pokyny.

I v letošním roce bude ŠKODA na Tour vidět i díky velké flotile vozů. Automobilka poskytne zhruba 250 doprovodných vozů, především modely ŠKODA Octavia Combi a ŠKODA Superb. Tato flotila již po řadu let představuje srdce aktivit značky ŠKODA na Tour de France. Během zhruba třítýdenního závodu ujedou vozy zhruba 2,8 milionu kilometrů. Od roku 2004 činí nájezd flotily značky ŠKODA při Tour de France více než 30 milionů kilometrů. Vozy značky ŠKODA se přitom mohou pochlubit maximální spolehlivostí: dosud nemusely ani jednou přerušit jízdu z důvodu technické závady.

Sponzoring společnosti ŠKODA AUTO doprovází i široká komunikační kampaň. Internetová prezentace ‚WeLoveCycling’, kterou ŠKODA spustila v loňském roce, nabízí živé reportáže, filmy a celou řadu informací ze světa cyklistiky. Součástí prezentace je mimo jiné i soutěž, v níž lze vyhrát například jeden den v pelotonu. Pro německy hovořicí publikum je připraven web www.skoda-radsport.de. Velice aktivní je ŠKODA také na sociálních sítích (facebook.com/skoda-cycling).

Cyklistika je pilířem sponzoringové strategie společnosti ŠKODA AUTO. Vedle Tour de France a závodu okolo Španělska (‚Vuelta’) automobilka podporuje i další mezinárodní cyklistické závody a řadu dalších národních akcí z oblasti masové cyklistiky. Součástí rozšířené nabídky produktů značky ŠKODA navíc patří i jízdní kola a příslušné doplňky.

Sponzorská podpora cyklistiky dokazuje mimořádný vztah značky k jízdním kolům. Spojení automobilky a jízdních kol se datuje od zahájení výroby jízdních kol zakladateli automobilky Václavem Laurinem a Václavem Klementem. Výrobou jízdních kol před 120 lety začala úspěšná historie podniku. Tour de France je nejdůležitějším etapovým závodem na světě a v celosvětovém měříku třetí největší sportovní akcí po mistrovství světa ve fotbale a olympijských hrách. V minulém roce přilákala Tour de France jen k tratím zhruba 15 milionů fanoušků cyklistiky. Zhruba 1,4 miliardy diváků sledovalo závod v televizi nebo po internetu.

ŠKODA a Tour de France – Data a fakta

ZAHÁJENÍ VÝROBY JÍZDNÍCH KOL: 1895 v Mladé Boleslavi

PRVNÍ JÍZDNÍ KOLO: „Slavia Modell Nr. 0“

POČÁTEK SPONZORSKÉ PODPORY TOUR DE FRANCE: 2004; 2015 = ŠKODA je partnerem a oficiálním vozem Tour už dvanáct let

FLOTILA VOZŮ ZNAČKY ŠKODA V ROCE 2015:
› 250 vozů (ŠKODA Superb a ŠKODA Octavia Combi)
› 2 nákladní vozy s náhradními díly

VYUŽITÍ FLOTILY VOZŮ ŠKODA:
› Nová ŠKODA Superb jako oficiální vůz ředitele Tour (Red Car)
› Reklamní karavana „Caravanne Publicitaire“ před pelotonem každé denní etapy
› Program „Hospitality“
› Doprovodné vozy
› Přeprava oficiálních hostů, VIP-osob a sportovců

VZDÁLENOST, KTEROU UJEDE JEDEN VŮZ ŠKODA BĚHEM TOUR V ROCE 2015:
› Přibližně 10.000 – 12.000 km (v průměru)

VZDÁLENOST, KTEROU CELÁ FLOTILA VOZŮ ŠKODA KAŽDOROČNĚ ABSOLVUJE:
› Přibližně 2,8 milionu km

POČET LIDÍ, KTEŘÍ PRO ZNAČKU ŠKODA NA MÍSTĚ PRACUJÍ
› Cca. 60 (servisní technici, Hospitality, Caravane Publicitaire)
› 300 řidičů

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O TOUR DE FRANCE:
› 102. ročník (první Tour de France: 1903; závod se nekonal v letech 1915 až 1918 a 1940 až 1946), z toho 12 let je ŠKODA partnerem Tour
› Země: v roce 2015 etapy ve Francii, Belgii a v Nizozemsku (první a druhá etapa)
› Trvání: 04. až 26. července 2015
› Start: úvodní časovka v nizozemském Utrechtu dne 04. července 2015
› Cíl: Champs-Elysées v Paříži 26. července 2015
› Celková délka: 3.360 km
› Počet etap: 21
› Počet týmů: 22
› Počet jezdců: 198
› Počet kalorií, spotřebovaných na jednoho jezdce: cca. 10.000 za závod
› Množství tekutin, vypitých na jednoho jezdce: cca. 12 litrů za závod
› Počet televizních diváků v roce 2014: 1,4 miliardy na celém světě

SPONZORSKÉ AKTIVITY ZNAČKY ŠKODA:
› Poskytnutí flotily vozů (zhruba 250 vozů)
› Poskytnutí ředitelského vozu ‚Red Car’, který jede v čele pelotonu (nový Superb)
› Partner ‚Zeleného trikotu‘ (nejlepší sprinter)
› Účast v ‚Caravanne Publicitaire‘
› Hospitality Program
› Mezinárodní reklamní kampaň
› Silná aktivace ve všech médiích