Rekordní počet dodávek zákazníkům: 544 300 vozů; plus 4,2 procenta. Tržby ke konci června vzrostly o 7,5 procenta na 6,4 miliard eur. Provozní výsledek: 522 milionů eur; plus 22,8 procenta.

ŠKODA AUTO

ŠKODA i nadále udržuje růstový kurz. V prvním pololetí roku 2015 zvýšila česká automobilka počet dodávek zákazníkům, tržby i provozní výsledek. Dodávky zákazníkům vzrostly v období od ledna do června o 4,2 procenta na novou rekordní hodnotu 544 300 vozů. Tržby vzrostly o 7,5 procenta na 6,421 miliard eur a poprvé tak za první pololetí překročily hranici šesti miliard eur. Provozní výsledek vzrostl v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 22,8 procenta na 522 milionů eur.

„ŠKODA v prvním pololetí rostla a zvýšila profitabilitu,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Naše moderní a široká modelová paleta je mezi zákazníky velice úspěšná. S dobrým vývojem prodejů v západní a střední Evropě se nám podařilo kompenzovat těžkou situaci na trzích v Rusku, na Ukrajině a v posledních dvou měsících také v Číně,“ dodává Prof. Vahland.

Tržby společnosti ŠKODA AUTO v prvním pololetí vzrostly o 7,5 procenta na 6,421 miliard eur (první pololetí 2014: 5,974 miliard eur). Ve stejném období dosáhl provozní výsledek hodnoty 522 milionů eur (první pololetí 2014: 425 milionů eur). To představuje nárůst o 22,8 procenta. Rentabilita tržeb dosáhla hodnoty 8,1 procenta, ve srovnání se 7,1 procenty v první polovině roku 2014. Provozní výsledek byl pozitivně ovlivněn především mixem a nižšími materiálovými náklady. Čistá likvidita dosáhla hodnoty 2,696 miliard eur. Investice (bez aktivovaných vývojových nákladů) představovaly částku 146 milionů eur (leden až červen 2014: 149 milionů eur).

„Navzdory náročným podmínkám ŠKODA AUTO v prvním pololetí opět prokázala svou finanční sílu a výnosnost,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast financí Winfried Krause. „Zlepšení výsledku a vysoká čistá likvidita jsou důkazem finančního zdraví společnosti. S ohledem na volatilitu prostředí a na složité podmínky na některých trzích zůstává nákladová kázeň hlavním úkolem pro celou společnost,“ dodává Winfried Krause.