› Čistý a emotivní design inspirovaný uměním českého křišťálu
› Designový jazyk typický pro značku ŠKODA se neustále vyvíjí
› Preciznost a jasnost jsou základními stavebními kameny designu vozů ŠKODA
› Charakteristický, emocionální design s odkazem na české sklářské řemeslo

ŠKODA DESIGN

Neustálým vývojem svého designového jazyka dokazuje český výrobce automobilů ŠKODA, že se hlásí ke svébytné designové identitě. Ladné proporce, ostré linie, výrazné kontury a krystalické prvky se spojují do designu, jehož hlavními rysy jsou preciznost a jasnost. Designéři automobilky ŠKODA se přitom nechávají inspirovat i vynikajícími řemeslnými schopnostmi českých sklářů a českým křišťálem. Na tomto základě vzniká výrazný a emocionální design, který ladně sjednocuje estetiku a funkčnost.

„Nový designový jazyk značky ŠKODA přinesl během několika málo let hned několik studií, které vzbudily rozruch a ukazují cestu značky do budoucnosti,“ říká Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru ve ŠKODA AUTO. „Náš záměr je jasně definovaný a nyní jsme připraveni představit další krok.“

ŠKODA DESIGN ukazuje nápaditý a svébytný styl s ladnými proporcemi, čistými konturami, precizními liniemi a ostrými hranami jak v interiéru, tak exteriéru. Designová DNA značky ŠKODA představuje jasný a osobitý styl s elegancí a funkčností typickou pro vozy ŠKODA. Dalším charakteristickým znakem jsou výrazné kontury podporující efektní hru světla a stínu, přinášející dynamičnost a emoce. Křišťálové prvky jsou k vidění na předních i zadních světlech a dalších detailech a jejich trojrozměrnost propůjčuje designu mimořádně kvalitní vzhled snoubící v sobě moderní technologie a vytříbenost.

České sklářské umění má skvělou mezinárodní pověst a dlouhou tradici. Spojuje klasické výrobní metody s moderní estetikou. ŠKODA DESIGN je odkazem na kulturní dědictví České republiky, mateřské země značky ŠKODA, a oslavuje umělce, díky jejichž řemeslné preciznosti a lásce k detailu vznikají nadčasově krásné sochy. Jejich schopnost vytvořit z jednoduchých a jasných tvarů hodnotná a emociální umělecká díla koresponduje ve vysoké míře se základními hodnotami české automobilové značky, jejíž vozy ladně spojují estetiku a funkčnost.

S tímto vědomím tradice a původu vyvinula ŠKODA svébytný designový jazyk, který byl již v předchozích letech uplatněn v mnoha koncepčních studiích. Od studie ŠKODA VISION D v roce 2011, až po koncepty ŠKODA VISION C (2014) a ŠKODA VISION S (2016) lze zaznamenat nepřetržitý vývoj, který se odráží ve vzhledu modelových novinek značky a bude i v budoucnu rozhodujícím způsobem charakterizovat design automobilky ŠKODA. Nakolik důsledně kráčí evoluce designu značky kupředu, ukáže ŠKODA již v blízké budoucnosti další designovou studií.