Technologie hybridního pohonu vozů, kdy se o výkon stará jak motor konvenční, tak také elektrický, je poměrně dost složitá a vyžaduje velké množství úprav na celé konstrukci vozu. Jak se ovšem zdá, v Německu byla nyní vyvinuta technologie, která umožní přeměnit jakýkoliv automobil na hybridní a to i v případě vozů s manuální převodovkou.

Hybridní technologie hýbou současným automobilovým průmyslem a společnosti na to reagují. Německá Chaeffer přišla s řešením, které umožní velkým společnostem jednoduchou výrobu hybridních vozů, jejichž cena se tak sníží a zároveň ušetří řidičům až 20% paliva, což velice rádi uvítají.

Technologie se opírá o speciální hybridní modul, který je vložen mezi spalovací motor a převodovku. Jeho základem je elektromotor, který poskytuje výkon 12 kW a kombinuje hned dvě třecí spojky. Díky kompaktním rozměrům je možné tento modul instalovat i do vozů s příčnou stavbou hnacího řetězce, a to jak u vznětových, tak i zážehových agregátů. První z dvojici spojek bude možné ovládat jak pedálem hydraulicky, tak také mechanicky. Druhá spojka je určená pro elektromotor, který odpojuje či zapojuje do činnosti. Díky tomu je tak vůz schopen jet čistě na elektrickou energii.

Rychlost vozu, který pojede čistě na elektřinu bude až 48 kilometrů v hodině. Bude se tak jednat o ideální variantu do města. Čistě elektrická energie pak bude využita také v případě asistenta podélného parkování. Elektromotor je určen pro síť 48 voltů.

Výroba této nové technologie by měla být zahájena ještě během tohoto roku. Produkce bude probíhat i v Číně a kdo bude koncovým odběratelem prozatím není jisté. V Číně však probíhá i výroba vozů Volvo, které chce do roku 2019 vyrábět již jen hybridní vozy. Je tedy možné, že zde došlo k dohodě.