ATS GT když už vás Ferrari nebaví

Znáte italskou značku ATS? Pokud je vaše odpověď záporná, nemusíte být smutní. Jedná se o znovuprobuzenou značku, která nám bude přinášet limitované edice supersportů s přeplňovaným osmiválcem.

Zcela původní společnost ATS, tedy Automobili Turismo e Sport, byla založena již v roce 1962 a to pány Carlem Chitim, Romolem Tavonim a Giottim Bizzarinim. Právě tito tři pánové původně pracovali pro Enza Ferrari v automobilce Ferrari. Jenže nově vzniklá malá firmička neměla dlouhého trvání a již v roce 1964 byla nucenu ukončit svou aktivitu. Během této velmi krátké existence však stihla vyprodukovat například monopost pro Formuli 1 a vyrobila 12 silničních ATS 2500 GT Coupé s 2,5 litrovým osmiválcem před zadní nápravou.

Znovuoživení společnosti přišlo až v roce 2012. Společnost okamžitě představila své nové kupé, které bylo jakousi moderní verzí 2500 GT a krom jména na starý model odkazovalo i koncepcí a liniemi karoserie. Mimo tohoto projektu vznikla také mnohem perspektivnější model ATAS Sport 1000, který se představil nejdříve v okruhové verzi, a následně také ve verzi Street, se kterou se její majitel může podívat i do běžného provozu.

Tento nezvyklý model se stal páteří celé společnosti a dočkal se dokonce evoluce v podobě modelů Sport 380, 490 a 540. Rok 2014 pak pro firmu znamenal nástup nového lehkého roadsteru a nyní představuje také nové ATS GT. K jeho premiéře dojde na festivalu rychlosti ve Woodstocku.

Proto je prozatím k vozu jen několik nejasných informací a oficiální kresba, která naznačuje, že novinka půjde ve stopách 2500 GT a bude odkazovat i na původní model. Kupé by mělo pracovat s přeplňovaným vidlicovým osmiválcem doplněným o dvě turba, ve spojení se sedmirychlostní dvojspojkovou převodovkou. Novinka bude představovat úplný restart značky a pokud uspěje, můžeme se těšit na nástup dalších supersportovních vozů.