Vodík a lithium-iontové články, v tom vidí Mercedes budoucnost automobilové dopravy. Jestli vám to přijde jako příběh z daleké budoucnosti, nejspíše budete překvapeni. Značka již jeden takový automobilka má a představila ho na autosalonu ve Frankfurtu.

Ačkoliv se to nezdá Mercedes má s využíváním vodíku ve svých palivových článcích skutečně bohaté zkušenosti. Již v roce 1999 představil prototype F-Cell, který byl postaven na Mercedesu třídy A a později se objevila i vodíková třída B. V loňském roce pak byl představen i prototyp modelu GLC, který byl taktéž na vodíkový pohon.

Začátek tohoto roku přinesl informace o tom, že automobilka plánuje zaměřit se na vývoj elektromobilů, které budou vodíkový pohon vytlačovat. Ovšem dosavadní vývoj nechtěli u Mercedesu nechat jen tak ležet ladem, a tak se rozhodli pro snoubení obou technologií. Výsledkem je automobil s třícípou hvězdou ve znaku, který by se měl dostat i do sériové produkce, jezdit by měl jak na vodík, tak také na elektrickou energii z baterií. Stát by měl na základech modelu GLC.

Ve Frankfurtu se tak představil Mercedes-Benz GLC F-Cell, který zamíří na trh s pohonným systémem, který bude poskytovat výkon 147 kW. Největší pozornost přitahuje dvojice karbonových nádrží, které poskytují každá úložný prostor pro 4,4 kg vodíku pod tlakem 700 barů. Tyto nádrže jsou umístěny v podlaze a jejich naplnění se časově rovná naplnění nádrže konvenčních vozů. Baterie poté disponuje kapacitou 13,8 kWh.

Automobil bude nabízet možnost výběru z jízdních režimů jako Eco, Comfort a Sport. Při využívání vodíku by se měl dojezd automobilu pohybovat okolo 437 km a v případě potřeby může automobil využívat pouze energii z baterií, na kterou ujede zhruba 49 km/h. Maximální rychlost vozu činí 160 kilometrů za hodinu.

Není přesně jasné, kdy se automobil na trh dostane, ale nejspíše se jedná o záležitost několika měsíců.