Pokud se řekne elektrický automobil většina z nás si jej spojí s klasickými akumulátory. Ovšem palivové články by mohly být jejich mnohem výkonnější alternativou. Problém však u nich je ten, že potřebují vodík, který není zcela bezpečný, nanoFlowcell však přináší řešení.

Tato společnost by mohla o budoucna přinést skutečně velký zlom v oblasti elektrické dopravy. Přinesla totiž Flow baterii, která je jakýmsi mixem klasické baterie a palivového článku. Její jméno je Redox Flow baterie a poprvé byly patentovány již v 70. letech minulého století a využívala je NASA. Od té doby na jejich zlepšení pracuje celá řada společností.

Společnost nanoFlowcel přináší revoluční konstrukční řešení, které používá na místo jedné nádrže s elektrolytem hned dvě, které jsou navíc naplněny metalickými kovy ve vodném roztoku. Redukční i oxidační proces probíhá v obou bateriích současně a přitom se chemická energie mění v elektrickou. Vybitý elektrolyt je tak neustále nahrazován novým, uloženým ve zmíněných nádržích.

Tento typ baterie je revoluční v tom že přináší stejné výkony, které jsou však doprovázené vyšší životností. U klasických olověných baterií dochází k výraznému nárůstu rozměrů v momentě, kdy chcete navýšit výkon baterie. Ovšem u baterií Flowcell tento problém odpadá. Navíc zde nenajdeme ani náznak vodíku, který je tolik nestabilní a nebezpečný.

Společnost u své baterie vidí výhodu také v rychlém tankování. V době premiéry baterie byl automobil na jedno natankování schopen ujet 600 kilometrů. Dnes však byla tato hodnota více jak zdvojnásobena na 1400 km dojezdu.

Je tu však problém, kterým je infrastruktura. Jelikož čerpacích stanic na bi-ION, který je pohonnou látkou u této baterie je jako šafránu, baterie momentálně nemá příliš široké využití. Druhým problém je kolísavá cena vanadu na trhu. Uvidíme tedy, kam tato sféra bude směřovat.