Mercede představuje nového člena rodiny EQ, který nabídne dynamický charakter, zároveň však bude velice tichý. Automobil nyní testuje Mercedes v zimních podmínkách.

Elektřina testovaná v mrazu

Elektrický pohon a jeho expanze zdá se být nezastavitelnou. Volkswagen pracuje na rodině modelů I.D., zatímco Mercedes mít rodinu EQ. První zástupce této bzučivé rodiny bude crossover EQC, na který láká automobilka fotkami z jeho testování.

Testování probíhá ve skutečně náročných podmínkách severního Švédska, které je kompletně zamrzlé. Poblíž severního polárního kruhu, kde je vůz testován se teploty pohybují kolem -35 stupňů. Mercedes má svou testovací základnu v městečku Arjeplog, kde mají své zkušební dráhy i další výrobci automobilů.

Na elektrický Mercedes čekalo 500 nejrůznějších individuálních testů, které probíhaly na kopcích s až 20% stoupáním, drahách s různou mírou tření či na kluzných plochách. Na zamrzlém jezeru byly pečlivě testovány pohonné i řídicí systémy vozu.

Začátek slibné rodiny

Testy byly přizpůsobeny elektrickému pohonu. Mercedes se nejvíce zaměřuje na to, jak se EQC chová při nízkých teplotách. Vývojáři zjišťují schopnosti elektromotoru a baterie při studených startech, nebo měří dojezd v nízkých teplotách. Také řeší, jak se manipuluje s dobíjecími kabely, nebo jak funguje vyhřátí vozu během nabíjení.

„Naše nejdůležitější zjištěné poznatky jsou založeny na tom, že se ve Švédsku můžeme setkat s nečekanými situacemi, tedy něčím, co ani při dnešní úrovni výpočetní techniky nejde simulovat,“ říká o testování šéfinženýr modelu EQC Michael Kelz.

Novinka vychází ze studie Generation EQ a do prodeje by se měl dostat v roce 2019. Nabídne pohon všech čtyř kol a dojezd údajně až 500 kilometrů na jedno nabití. „EQC bude absolutním vrcholem, co se týče výkonu, sportovnosti nebo užitné hodnoty. Nabídne inovativní řešení v oblasti telematiky, konektivity a dobíjení,“ slibuje Kelz.