Nový model značky Lamborghini se prodává lépe než sama značka očekávala a navíc přivádí zcela nové zákazníky.

Lepší než kdo doufal

Lamborghini na začátku letošního roku zveřejnilo, že od 1. ledna, do 31. prosince prodalo svým zákazníkům celkem 3815 nových automobilů. Jedná se o 10% navýšení oproti loňskému roku, v němž automobilka prodala jen 3457 kusů.

Zároveň s touto informací automobilka uvedla, že v souvislosti s loňským představením novinky Urus a jeho letošním uvedením na trh se zahájením dodávek zákazníkům zhruba od poloviny roku, očekává výrazné navýšení výroby i prodejů. Cílem pro rok 2019 je překročení hranice 7 tisíc kusů automobilů.

Podle informací, které posktyl Stefano Domenicali, generální ředitel společnosti Lamborghini, v rozhovoru pro CNBC se tento cíl s velkou pravděpodobností podaří překonat a to možná i o více jak 1000 kusů vozů, za což bude italská značka vděčná především novému Urusu.

Domenicali uvedl, že vedení automobilky očekávalo pozitivní přijetí novinky, ovšem současné reakce a zpětná vazba jsou nad míru veškerých očekávání. Zájemci o tento automobil, jehož cena začíná na téměř 4,2 milionech korun si jej díky příplatkové výbavě objednávají většinou v částce kolem 5 milionů korun.

Noví zákazníci i starosti

Podle slov generálního ředitele automobilky, přivedl model Urus ke značce i zcela nové zákazníky a pro 70% z nich se jedná o první automobil s býkem ve znaku. Domenicali je rovněž překvapen tím, kolik kupujících představují ženy. SUV se velmi dobře prodává v Indii a v Rusku a i na dalších trzích, kde je vysoké procento silnic s nekvalitním povrchem.

Pro Lamborghini však takový úspěch představuje i starost a to o svou exklusivitu. Právě kvůli tomu má výroba volně růst do roku 2019 a poté dojde k jejímu omezení, kdy se Lamborghini bude snažit dostat výrobu pod 10 tisíc vozů za jeden rok.