Kalifornie i nadále povoluje provoz autonomních vozidel společnostem na svém území. Problémem však je, že se automobilkám do ničeho takového vůbec nechce.

Každý dává ruce pryč

Po nedávné tragické nehodě společnosti Uber, při které zemřela sražená chodkyně vozem bez řidiče, se začalo hojně diskutovat, zda jsou technologie tak daleko, aby mohly být testovány v ostrém provozu. Uber svou testovací flotilu již stáhnul, a následovali jej i další společnosti jako Nvidia či Toyota.

Jednou z podmínek mnoha států bylo, že za volantem musí sedět pověřená osoba, která je povinna zakročit při hrozícím nebezpečí. V kalifornii testovalo své vozy hned několik společností, mezi kterými byla Waymo či Cruise Automation. Po tragické nehodě Kalifornie vydala nová nařízení, která však paradoxně snižují počet bezpečnostních opatření a umožňují těmto společnostem provozovat automobil zcela bez řidiče.

Příjemné podmínky

Stačilo by jen podat žádost a ta byla okamžitě schválena. Problémem je, že nikdo testovat vozy ani za takto příjemných podmínek nechce. K dnešnímu dni nikdo o takový způsob nepodal žádost o povolení. Vše je ovšem prý jen otázkou času a tak společnosti se na podání žádosti připravují. To se týká především společnosti Waymo, která automobily bez řidiče jinde již testuje.

Stranu se drží také Uber, který stále čeká na rozuzlení nedávné tragické události. Zajímavé je, že společnost stále neobnovila stávající kalifornské povolení k testování. Bude-li chtít pět začít, bude muset na úřadech opět zažádat.