Luxusní divize koncernu Hyundai-Kia postupně expanduje. Nyní ve Spojených státe představila jemnou vizi elektrického gran turisma, které stojí za to.

Trochu jiná Korea

Koncern Hyundai-Kia, to už nejsou pouze značky Hyundai a Kia, ale také od roku 2015 také Genesis, která se zaměřuje na vysoce luxusní vozy. V Evropě tato značka zatím nepůsobí, ovšem v jiných koutech světa postupně expanduje. A jak to tak vypadá, nebojí se vůbec ničeho. V Americe totiž představila svůj koncept gran turisma.

Společností ví co dělá

Nejedná se o žádný výstřel do tmy. Firma ve své zprávě tisku řekla, že koncept Essentia je vizi budoucnosti. Je tedy možné, že bychom se v budoucnu dočkali gran turisma, tedy super automobilu?

 

Rozhodně by to byla skvělá věc, jelikož Laca Dockerwolke dříve působil u Škody, Lamborghini a Seatu, povedlo se mu vytvořit skutečně velice povedený design, kterou sám nazývá atletickým elegancí. Ve srovnání s jinými automobily tohoto typu hraje vůz právě především na eleganci, než na agresivní vizáž, jako je tomu například u vozů Lamborghini. Nechybí tu však dlouhá kapota, vzadu usazená kabina a silueta typická pro turisma.

Jedinečné detaily

Vpředu najdeme masku charakteristickou pro vozy značky, v tomto případě je však navržena pro zajištění co nejlepší aerodynamiky. Kapota automobilu je částečně průhledná, čímž automobil hrdě vystavuje své karbonové šasi. Dynamickému vzhledu přidávají také velice úzké světlomety s laserovou optikou. Eleganci nakonec podtrhuje barevná kombinace tmavě šedého laku a bronzové detaily.

Vnitřek vozu je minimalistický, a zdůrazňuje především propojení mezi strojem a řidičem. Před jezdcem je k dispozici osmipalcový přístrojový panel, který doplňuje druhou, přes celou šířku palubní desky se rozkládající dotykovou obrazovku. Ta je ovládána pomocí ovladače připomínající ho šperk, přičemž i na něm jsou zobrazovány informace z multimediálního systému.