Největší automobilové skandály I. část

Automobilový průmysl je svět, kde musí mít člověk ostré lokty. Konkurence je neúprosná ovšem někdy to výrobci v rámci konkurenčního boje trochu přeženou. Pojďme se podívat na ty největší skandály, které se tohoto průmyslového odvětví dotkly.

Vybuchující Ford Pinto

Dá se vyčíslit hodnota lidského života v dolarech? Podle Fordu ano. Stalo se tak v 70. letech minulého století, kdy Ford vyráběl model Pinto, který měl problémy s palivovou nádrží, u které hrozil její výbuch. Ford si propočítal, že by jej vyšla dráž oprava každého prodaného kusu, než placení odškodného za zranění a úmrtí zákazníků. A tak rozhodl, že nebezpečná Pinta budou jezdit dál. Když se to provalilo, byl z toho pořádný průšvih a této případ se je jednou z klasických pomůcek při vyučování etické filosofie na vysokých školách.

John DeLorean a 26 kilo kokainu

DeLorean je jméno jednoho z nejikoničtějších automobilů 80. let a zároveň jméno bývalého ředitele GM a otcem Pontiacu GTO. DMC byla automobilka kterou si John DeLorean založil po všech svých úspěších. V roce 1982 však přišel velký skandál, kdy byl tento muž zadržen s 26 kilogramy kokainu, které chtěl prodat na černém trhu. Chtěl tak zachránit automobilku před bankrotem, ovšem neúspěšně, automobilka skončila v propadlišti dějin a sní i její zakladatel.

Podobné pedály u Audi 5000

Audi dostávala u svého modelu 5000 stížnosti, že automobil samovolně zrychluje, nebo se rozjede v momentě, kdy řidič šlape na brzdu. Tento problém dokonce přinesl několik zranění a také pár úmrtí. Soudní mechanici však nepřišli na nic, co by bylo na autu špatně. Nakonec vyšlo najevo, že pedály brzdy a plynu na vozu byly až příliš u sebe a navíc velmi podobné a řidiči tak prostě jen šlapali na špatný pedál, a problém byl na světě. Audi však pozměnila tvar pedálů a najednou byl problém vyřešen.