Největší automobilové skandály II. část

Automobilový průmysl je svět, kde musí mít člověk ostré lokty. Konkurence je neúprosná ovšem někdy to výrobci v rámci konkurenčního boje trochu přeženou. Pojďme se podívat na ty největší skandály, které se tohoto průmyslového odvětví dotkly.

Zrychlující Toyoty

Léta si Toyota budovala svou pověst, a poté stačila jediná kauza a veškerá reputace byla pryč. Kauza se týkala samovolně zrychlujících automobilů, jejichž problém spočíval v příliš velkých koberečcích, které tlačily na plynový pedál. Svoláno bylo 5,5 milionu automobilů. Společnost dostala pokutu 1,2 miliardy dolarů.

Vadné zapalování u GM

Problém GM se týkal možnosti vytažení klíčku během jízdy, čímž se deaktivoval airbag, posilovaří řízení a brzd. Celkem si tato drobnost vyžádala 124 obětí a problém byl u několika milionů automobilů. Koncern musel rodinám obětí vyplatit vysoké odškodnění a dále zaplatiti 36 milinů dolarů na pokutách a 900 milionů padlo na vyřešení celého problému pomocí nových součástek.

Dieselgate

Co by to bylo za přehled průšvihů automobilek, kdybychom nezmínili Dieselgate, Tedy instalaci podvodného softwaru do automobilů, který manipuloval výsledky měření emisí u vznětových motorů. Tato kauza otřásla kompletně celým segmentem naftových automobilů a nakonec způsobila i konec několika továrních týmů v různých odvětvích, personální změny a také konec některých modelů. Pokuta pro Volkswagen se vyšplhala na 30 miliard dolarů a automobilka tak musela velmi výrazně utáhnout kohoutky. Navíc se kauza stala jedním z důvodů, velké vlny odporu vůči turbodieselům.

Volvo a trapas před novináři

V době, kdy automobilky vyvíjeli systém automatického brždění, představovala tento systém i automobilka Volvo. Na oficiální premiéře pro tisk se však stalo to nejhorší, co mohlo. Jejich automobil před zraky všech novinářů vůbec na překážku před sebou nezareagoval a prostě to do ní napálil. Všechna ostatní auta pak problém vyřešila na jedničku, ale Volvo má tento trapas na talíři dodnes.