Třetí generace Touaregu vypadá jako tank, který je schopen zdolat úplně vše. Dokáže si tedy skutečně poradit s opravdovým terénem?

Vzhůru na sjezdovku!

Touaregu jeho terénní schopnosti někteří jeho odpůrci zkrátka nevěří. Znalci přitom vědí, že vlajková loď Volkswagenu skutečně dokáže obstát i mimo silnici. Své schopnosti nyní ukázal i v pohoří Atlas v Maroku, kde měli novináři volné ruce k tomu, aby mohli Touareg protáhnout veškerým peklem.

První velký test pro automobil přišel se sjezdovkou Ukaimidinu. Ano, i v Africe vědí co je to lyžování a sníh zde leží po jednu třetinu roku. Kola vozu se do sjezdovky zakousla a už nepustila. Stačilo jen držet konstantní polohu plynového pedálu a automobil se bez problémů vyšplhal až na vrchol. Přitom byl schopen zachovat maximální možný jízdní komfort, k čemuž mu pomáhá i řada jízdních asistentů, kterých má automobil nejvíce v historii automobilky.

Ustojí vše

Jediným vylepšením testovaného vozu byly jen hrubé pneumatiky, protože standardní silniční pláště by velmi rychle skončili ve věčném lovišti díky ostrým kamenům na sjezdovce. A jaké že vlastnosti automobil může nabídnout nejen v terénu? Pojďme se podívat na ty nejzajímavější jízdní asistenty.

Aktivní řízení všech kol

Velice zjednoduší manévrování na malém prostoru, jako například parkování. V terénu se zase tato funkce hodí při proplétání se mezi stromy a úzkými průjezdy, jako jsou například úzké horské silničky.

Motion Active Control

Inteligentní systému pohonu všech kol se ovládá pomocí otočného voliče. Při točení do leva se volí silniční režimy, do pravého směru zase ty terénní. Většinou si vystačíte se základním Off road Auto, díky kterému vlastně v terénu nemusíte vůbec nic řešit, a automobil se sám nastaví, jak potřebuje.

No a pokud jste skutečným dobrodruhem doporučujeme přikoupit paket Off road, díky kterému vůz zdolá i výjezd na Sněžku.