Soumrak nad segmentem minivozů

Stále větší množství výrobců se postupně loučí se svými mini modely. Další výrobci navíc mohou následovat v dalších letech.

Konec zlatých časů

Kdysi velmi oblíbený segment pomalu ale jistě ztrácí na významu, zájem o nejmenší automobily na trhu stále klesá a není vyloučeno, že v následujících letech tato kategorie zcela vymře. Konec svých minivozů nyní zvažují dva silní hráči a to Francouzská skupina PSA a německý Volkswagen Group.

PSA vyrábí v Kolíně Citroen C1 a Peugeot 108, druhý pak v Bratislavě Seat Mii, Škodu Citigo a Volkswagen Up!. Již dříve se svých minivozů zbavil také Opel, který již nevyrábí stylový model Adam ani model Karla.

O tom, že C1 a 108 budou končit, se spekuluje již od loňského roku, kdy Toyota oznámila, že podnik, ve kterém se oba modely vyrábí, převezme kompletně pod sebe. Zatím zde bude vyrábět minivozy i pro PSA, otázkou však je, jak dlouho.

Toyota má jiný názor

Výrobci totiž uvažují, že se jejich modely vydají trochu jiným směrem a zatím co Citroen si myslí na miniaturní elektromobil, Peugeot a Hyundai přemýšlejí o miniaturním crossoveru. Podobně je na tom také Volkswagen, který u Škody sice představí elektrické Citigo, ale s jeho nástupcem se již nepočítá.

Důvodem je především klesající zájem o tento segment. A přesto, že dříve byla pro nízkou hladinu vypouštěných emisí velmi výhodná, tato schopnost se postupem času vytrácí díky příchodu elektromobilů. I přesto například Toyota s nástupcem Ayga počítá, i přesto, že by se mohlo proměnit v miniaturní crossover. Důvodem je i to, že tomuto modelu prodeje v loňském roce vzrostly o 9,4%.