Ford a jeho řešení problémů v Evropě

Ford se na starém kontinentu potýká s problémy, které pramení především v jeho ne příliš silném postavení v rámci SUV segmentu. To by se však mělo změnit.

Problémová Evropa

Ford je sine nejprodávanější značkou na evropském trhu, i přesto se mu však tolik nedaří. Od roku 2016 už není dvojkou, ale trojkou, když byl předstižen Renaultem a prodeje klesají i nadále i v době růstu.

Proto hodlá automobilka v příštích letech nasypat většinu svých financi do SUV segmentu a segmentu dodávek. Sem ještě dříve plánovala převést 64% svých financí, do roku 2023 by se však mělo jednat již o 90% financí.

Právě nová SUV by značce měla pomoci nejvíce. V Evropě jsou velmi populární, ovšem Ford se srze něj v Evropě příliš neprosadil a plného potenciálu kategorie prozatím příliš nevyužívá.

Nové modely

Nejprodávanějším modelem v SUV segmentu zůstává stále Kuga následovaná EcoSportem. Naopak moc se nedaří velkému modelu Edge. Právě ten by měl nahradit jiný model a to sedmimístná generace Kugy, která přijde v příštím roce.

Další důležitou novinkou bude i nástupce EcoSportu, který by se měl více přizpůsobit evropským požadavkům. I proto změní své jméno a přejmenuje se na Pumu. Do Evropy dorazí také legendární Bronco. Mělo by se jednat o středně velké SUV, které se nebude bát ani jízdy v terénu.

V roce 2020 pak dorazí ještě elektrický crossover, který se svým vzhledem inspiruje u Mustangu a prozatím nese označení Mach 1.