› Vítěz Tour de France Egan Bernal slaví s křišťálovou trofejí navrženou ŠKODA AUTO
› Alain Favey, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, předal na Champs-Élysées pohár vítězi bodové klasifikace Peteru Saganovi
› České sklářské umění „designed by ŠKODA Design“: křišťálové trofeje jsou poctou tradičnímu broušenému vzoru, zvanému „Spitzstein“
› ŠKODA AUTO vjíždí na Tour de France již pošestnácté do záře reflektorů jako oficiální hlavní partner
› Automobilka je popáté sponzorem Zeleného trikotu pro nejlepšího jezdce bodové klasifikace

Tour de France

Vítězem Tour de France 2019 se stal Egan Bernal. S křišťálovou trofejí, navrženou oddělením ŠKODA Design, oslavil dvaadvacetiletý Kolumbijec v neděli na pařížském bulváru Champs-Élysées svůj první triumf. Trať 106. ročníku tradičního cyklistického závodu měřila přes 3 480 kilometrů a vedla přes Belgii a Francii. V rámci oficiálního ceremoniálu předal Alain Favey, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, ocenění Peteru Saganovi, nejlepšímu jezdci bodové klasifikace. Tento pohár pro výherce Zeleného trikotu, vyrobený ze zeleného křišťálu, navrhl rovněž ŠKODA Design.

ŠKODA AUTO, která podporuje Tour de France již od roku 2004, tak v letošním roce zazářila ve světlech reflektorů jako oficiální hlavní partner a poskytovatel vozů už pošestnácté. Česká automobilka poskytla organizátorům a vedení závodu celkem 250 vozů – v čele opět s vozem ŠKODA SUPERB. Stejně jako v minulých letech slouží vlajková loď značky v nápadném červeném odstínu Corrida řediteli závodu Christianu Prudhommeovi jako mobilní dispečink (více podrobností). ŠKODA kromě toho už popáté sponzoruje Zelený trikot pro nejlepšího jezdce bodové klasifikace.

I v letošním roce ŠKODA navrhla trofeje pro vítěze Tour de France. 60 centimetrů vysoká a 4 kilogramy vážící mistrovská díla českého sklářského umění byla vyrobena ve spolupráci se sklárnou Lasvit pod vedením designéra ŠKODA AUTO Petera Olaha. Elegantní silueta pohárů se mezitím stala jedním se symbolů Tour de France. Při navrhování povrchu pohárů se designéři ŠKODA AUTO nechávají každý rok inspirovat novými dojmy. Letošní trofej je poctou tradičnímu broušenému vzoru, zvanému „Spitzstein“ (více podrobností).

106. Tour de France začala 6. července startem, zvaným Grand Départ, v belgické metropoli Bruselu. Na své 3 480 kilometrů dlouhé cestě po Belgii a Francii do cíle v Paříži absolvoval peloton 176 jezdců celkem 21 etap, mezi nimi sedm horských s pěti výjezdy na samý vrchol. Geografickým vrcholem letošní Tour de France byl Col de l’Iseran, ležící 2 770 metrů nad mořem. V letošním roce oslavil závod kolem Francie i jedno významné jubileum: přesně před 100 lety – 19. července 1919 – vstoupil Eugène Christophe do sportovní historie jako první držitel Žlutého trikotu pro nejrychlejšího jezdce celkové individuální klasifikace. O století později vybojoval prestižní Maillot Jaune – Žlutý trikot – Egan Bernal.