Italsko-americký výrobce vozů je stále otevřen k jednání s konkurentem Renault o společné fúzi.

Rýsuje se nové impérium?

Společnost FCA oficiálně představila návrh na fúzi koncem května, začátkem června však překvapivě z jednání vycouvala. Stažení návrhu zdůvodnila tím, že pro úspěšné spojení podniků neexistují dobré politické podmínky. Pokud by se toto spojení skutečně uskutečnilo, vznikl by třetí největší výrobce automobilů na světě hned za společnostmi Toyota a Volkswagen.

Sloučení obou podniků by znamenalo zhruba 8,7 milionů automobilů. Při započtení produkce aliančních partnerů Renault a Japonských automobilek Nissan a Mitsubishi by všechny podmínky dohromady vyráběly kolem 15 milionů vozů ročně.

Francouzská vláda má v současné době v Renaultu významný podíl a podle dostupných informací si kladla přísné podmínky ohledně zachování pracovních míst, možností spolurozhodovat o řízení firmy a podmínek pro akcionáře. Francie si navíc přála získat souhlas k fúzi od Nissanu, ten však uvedl, že se tohoto hlasování zdrží.

Manley nyní v rozhovoru s listem Financial Times uvedl, že pokud by se podmínky fúze změnily, mohla by se uskutečnit. Tím zcela jistě narážel na problémy, které v celé věci vznikly ohledně v souvislosti s francouzskou vládou.