Elektrický McLaren jen tak nebude

Elektrický McLaren jen tak nebude. To je jasná zpráva všem, kteří doufali a nebo nedoufali, že se i tato legenda nechá unést vlnou elektromobility.

Elektrický McLaren

McLaren není v oblasti elektromobility žádným nováčkem. Jen málo kdo by dokázat zapomenou na ikonický model P1, který díky kombinaci výkonného spalovacího motoru a elektromotoru dokázal nabídnout velice zajímavé jízdní zážitky na silnici i na okruhu. Model P1 byl však limitován na pouhých 375 kusů a od té doby nechtějí o elektrifikaci u McLarenu ani slyšet.

K tomuto tématu nedávno přidal komentář Jamie Corstorpine, globální marketingový ředitel McLarenu. Podle jeho slov sice automobilka pracuje na průzkumu možnosti elektrických modelů, ale produkční model nenabídne do té doby, než bude zaručeno že se bude jednat o skutečně nejlepší dostupný sportovní automobil.

Automobilka nechce začít nabízet elektromobil co nejrychleji jen proto, aby splnil přísnější emisní limity, nebo dosáhl nových historických milníků. Na místo toho chce zaručit, že jeho posedlost lehkými sportovními vozy najde své uplatnění i v nové éře elektromobility.

„Lehkost je jedním z klíčových atributů McLarenu. A my si hodláme udržet filosofii zaměřenou na výrobu co nejlehčích automobilů i do budoucna.“ „Všechno je to o zprostředkování co nejlepšího zážitku z řízení. McLaren je o poskytování obohacujícího zážitku z jízdy. Proto vyvíjíme náš prototyp tak, abychom dosáhli co nejvyšší spokojenosti s řízením elektromobilu.“

Toto vyjádření navazuje na dřívější vyjádření šéfa McLarenu Mike Flewitta. Ten si v minulém roce postěžoval na nevyzrálost technologie baterií. Podle jeho očekávání se tak první elektrický MacLaren představí v roce 2025.

„Elektrický McLaren bude muset být použitelným. Nemělo by to být tak, že nabídneme nové řešení pohonné jednotky, které bude omezující. Nebude to jen o nižších emisích, bude to lepší sportovní vůz. Dali jsme si za cíl nabídnout půlhodiny plného využití na trati. To byste měli zvládnout bez nabíjení. A když budete potřebovat vůz dobít, měli byste to zvládnout v 30 minutách,“ podělil se tehdy o ambiciózní cíle automobilky Flewitt.