Čínský konkurent Rolls-Roycu odhaluje svou strategii

Pro Evropany je bezesporu Rolls-Royce absolutním králem luxusu. Toto místo v Číně by však mohla již brzy zaujmout automobilka Hongqi.

Luxus po čínsku

V překladu Rudá vlajka se po deset let věnovala výrobě těch vůbec nejluxusnějších automobilů doma v Číně, kde jej dostávali jen skuteční prominenti režimu. V posledních letech si však automobilka prošla výraznou změnou a nyní se snaží oslovit i podnikatelskou elitu a chce se stát čínským Rolls-Roycem.

Hongqi se přitom může spolehnout na podporu koncernu FAW, který byl veden i Gilesem Taylorem, bývalým šéfdesignérem právě Rolls-Roycu. Tento muž dnes působí na pozici globálního vice-prezidenta designu čínské automobilky a v rozhovoru pro Autocar řekl, že Hongqi plánuje stavbu luxusního vlajkové lodi, která bude směřovat na čínské zákazníky, kteří jinak volí právě vozy od Rolls-Roycu. „Zaměřujeme se na mladé zákazníky s extrémním bohatstvím – ti chtějí kupovat čínské věci,“ uvedl Taylor.

Ovšem dříve měly čínské automobilky ve zvyku kopírovat styl západních vozů, Hongqi se chce vydat zcela vlastní cestou. „Musíme najít novou, čínskou, inovativní a digitální cestu výroby nových modelů Hongqi, které zůstanou originální.“ Taylor se tak chce vyhnout označení nových vozů za kopii Rolls-Royce. „To dělat nebudeme.“

Hlavním zdrojem inspirace by se měla stát především kulturní historie Číny. „Domnívám se, že čínská kultura je ohromně bohatá, ať už se jedná o starověké sochy, módu, kaligrafii – je to bohatý zdroj, ze kterého lze čerpat a přinést nejen západní odpověď, ale i čínskou odpověď.“

Design by tak měl být inspirovaný domácí kulturou, ovšem nebude jediným klíčem k úspěchu. Podle Taylora je na čínském trhu obrovská poptávka po inovacích. Ať už jde o nové modely s vytříbenou technikou či vynikajícím designem.