ŠKODA OCTAVIA IV a nové alternativní pohony a úsporné motory

Čtvrtá generace vozu OCTAVIA bude k dispozici se širokou škálou úsporných a k životnímu prostředí šetrných hnacích ústrojí.

ŠKODA OCTAVIA iV

Poprvé je nabízen plug-in hybridní model OCTAVIA iV, kombinující benzinový motor, elektromotor a převodovku DSG. Vylepšené benzinové motory jsou zčásti vybaveny moderní mild-hybridní technologií. Naftové motory nové generace Evo vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku. Výkonové spektrum široké nabídky motorů sahá od 81 kW (110 k) až po 150 kW (204 k).

ŠKODA OCTAVIA G-TEC nabízí díky zásobníkům s kapacitou 17,7 kg zemního plynu dojezd až 523 km při provozu na zemní plyn. Kombinace benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru ve voze OCTAVIA iV nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu v režimu WLTP až 55 km.

Benzinové motory 1,0 TSI a 1,5 TSI nové generace Evo jsou v kombinaci s automatickou převodovkou DSG jako verze eTEC vybaveny mild-hybridní technologií. Nový 48V řemenový startér-generátor v kombinaci se 48V lithium-iontovým akumulátorem umožňují rekuperaci brzdné energie, zlepšení dynamiky hnacího ústrojí prostřednictvím elektromotoru tzv. boostem nebo také tzv. plachtění, čili jízdu zcela vypnutým spalovacím motorem.

U naftových motorů generace Evo je při úpravě výfukových plynů využíván nový proces Twin Dosing, při kterém dochází k vstřikování AdBlue® před dva katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Adaptivní podvozek DCC s volbou jízdního režimu Driving Mode Select, který je k dispozici na přání, nabízí poprvé také v rámci jednotlivých jízdních režimů možnost navolit si pomocí posuvné lišty dle vlastních preferencí jednotlivá nastavení, například tlumicí charakteristiky, charakteristiky řízení nebo řazení automatické převodovky DSG.