Maserati se pustilo do vývoje svého prvního elektromobilu, kterým nebude sériová verze konceptu Alfieri, ale zcela jiný model.

Kdo dostane elektřinu jako první?

Maserati je jednou z řady automobilek, které se chtějí v budoucnu spolehnout na elektrický pohon. V rámci skupiny FCA má být dokonce velkým propagátorem elektrifikace, když nabídne hned několik plug-in hybridních modelů. Techniku pro své vozy již vyvíjí a první elektrické Maserati by měla dorazit v roce 2021.

Italský výrobce vozů s trojzubcem ve znaku však během těchto prací překvapil. Oznámil totiž, že první plně elektrický automobil z jeho dílny bude nové GranTurismo a GranCabrio, tedy nástupci dnešní generace jeho sportovních vozů, kteří by měly dorazit v příštím roce.

Až doposud se přitom předpokládalo, že prvním elektrickým Maserarti bude sériová verze konceptu Alfieri, automobilu, který se představí v květnu roku 2020. Automobilka před rokem oznámila, že první vozy této novinky budou dodávány již během prvního pololetí tohoto roku. Z dřívějších vyjádření také vyplývalo, že sériové Alfieri použije novou hliníkovou platformu a elektrické ústrojí, které čítá hned tři elektromotory.

Nakonec ale bude vše jinak. GranTurismo a GranCabrio by měly být čistě elektrické modely, Alfieri dorazí jako elektromobil až později. Ostatně už dříve byla představena testovací mula, která testovala blíže nespecifikované nové pohonné jednotky a ta podle všeho již byla sériovým Alfieri.

Bude tedy překvapením, jak to celé dopadne, protože Maserati klidně může ovlivnit chystanou fúzi koncernu Fiat Chrysler Automobiles se skupinou PSA. Automobilka ovšem prozatím oznamuje, že chystané elektrické ústrojí je čistě z její dílny v domovské Modeně. O výrobu GranTurisma a GranCabria by se pak měl postarat závod v Turíně.