Ferrari podalo žalobu na charitativní organizaci kvůli jménu vozu

Automobilka Ferrari má za cíl ochránit jméno svého budoucího SUV stůj, co stůj. Neváhala kvůli tomu ani zažalovat neziskovou charitativní organizaci.

Místo čisté krve, krev zlá

O Ferrari je všeobecně známo, že svou reputaci, dobré jméno a image celé značky, je schopna bránit zuby nehty, a to i formou soudních sporů. A na jeden takový nedávno upozornil web Financial Time.

Důvodem posledního sporu by přitom měl být výraz Purosangue, z italštiny překládaný jako plnokrevník, čistokrevný, doslova čistá krev. Tento název by automobilka chtěla použít pro své nové SUV, jenže toto jméno si před lety zvolila i italská nezisková organizace fungující v oblasti charity.

Purosangue Foundation si měla své jméno zvolit coby symbol boje proti dopingu ve sportu. Mimo podpory fair-play se ale charita věnuje i výstavbě tréninkových táborů pro běžce v Keni a financování zdravotní péče pro starší.

Charitativní organizace si přitom měla zajistit ochrannou známku, platnou pro použití jména Purosangue na oblečení a dalších produktech, a to již v roce 2013. Když se objevily první informace, podle kterých chce Ferrari použít stejné jméno i pro svou novinku, měla automobilka charitativní organizaci oslovit a pokusit se o dosažení dohody.

Všechna jednání však ztroskotala a organizace nakonec zablokovala žádost Ferrari o ochranu jména Purosangue na evropském trhu. Na to ale automobilka zareagovala soudním sporem, jehož podstatou má být skutečnost, že charitativní organizace v uplynulých pěti letech ochranou známku nevyužívala dost často, takže by na jméno Purosangue měla ztratit exkluzivitu.

„I když vím, že stojíme proti jedné z nejdůležitějších značek světa, nebudu se bát,“ uvedl Max Monteforte, zakladatel Purosangue Foundation. Případ tak nyní míří k italskému soudu v Boloni, kde bude mít první slyšení 5. března.