Služebák pana Enza na prodej

Nepoštěstí se každý den, aby byl k mání továrenský prototyp značky Ferrari. A už vůbec ne ten, se kterým jezdil sám Enzo Ferrari.

Enzovo Ferrari 330 GT 2+2

Model Ferrari 330 GT 2+2 s číslem 4085 je vůbec prvním vyrobeným prototypem tohoto vozu. To ovšem není jediná zvláštnost. Právě tento kousek v šedesátých letech řídil sám Enzo Ferrari, když jej používal jako vozidlo pro své soukromé účely.

Továrna měla vůz od roku 1962 a pracovala s ním přibližně dva roky. Následně se vůz dostal do Spojených států, kde vystřídal hned několika majitelů, až se v roce 1972 dostal do rukou Peta Stetsona, který na něm v roce 2018 provedl rozsáhlou renovaci za 22 tisíc dolarů. Následně vůz prodal.

Spolu s vozem bylo součástí prodeje i řada dobových fotografií a dokumentů, včetně autentického podpisu z roku 1977 od Ferrari, ve kterém se skutečně potvrzuje, že se jednalo o onen tovární prototyp, a proto není divu, že se jedná o vysněný kousek všech sběratelů.

O pohon vozu se stará čtyřlitrový dvanáctiválec vyladěný na 300 koňských sil v 6600 otáčkách. Síla putuje na kola prostřednictvím čtyřstupňové manuální převodovky. Dnes má auto na svém kontě 109 tisíc kilometrů, díky nedávné renovaci je však v mimořádném stavu včetně veškerého originálního příslušenství.

Aktuální prodejce si vůz cení na bezmála půl milionu dolarů. Tedy asi 11,3 milionu korun, což je ve srovnání s klasickým GT skutečně závratná částka. Lze však předpokládat, že vzhledem ke stavu vozu a jeho unikátní historii však bude o vůz obrovský zájem a cena možná ještě popoleze výše.