Sedm let starý Duster je dražší než nový vůz. Má totiž něco speciálního

Novou Dácii Duster dnes koupíte od částky 481 tisíc korun. Jenže ojetý model z roku 2013 si jeho prodejce cení na více než 600 tisíc korun. Důvod?

Duster na pásech

Velice zvláštní výbava nabízeného exempláře. K Dacii jsou totiž jako doplněk dodávány i terénní pásy. Konkrétně se jedná o výrobek jedné rumunské společnosti, která se zabývá přestavbou vozů na pásové automobily.

Ale není to tak, že by se z vozu stála permanentní pásák. Řešení je daleko sofistikovanější. Systém totiž umožňuje měnit pásy za kola a opačně. Na internetových stránkách společnosti se píše, že montáž zabere jednomu člověku hodinu práce.

A uvádí, že pásy se hodí zejména do bláta, písku, sněhu, ale lze s nimi vyjet i na silnici. Po jejich instalaci se zvedne světlá výška vozu o 210 milimetrů.

Sněžný Duster není nabízen na zahraničním trhu, ale na tom tuzemském. Dříve sloužil jako taxík v Peci pod Sněžkou a pásy dostal hlavně kvůli jízdě sněhem. Pod kapotou mu pracuje turbodiesel o objemu 1,5 litru o výkonu 81 kW. Poháněna jsou všechna kola. Komfortní výbava není špatná, ale pořád tu mluvíme o Dacii. Najdete v ní klimatizaci, nastavitelný volant, CD přehrávač, elektrická okna, dálkové centrální zamykání a palubní počítač.

Cena vozu byla prodejcem vyčíslena na 499 tisíc korun bez DPH s tedy 603 tisíc korun. Mimochodem za ony zcela nové pásy zájemce zaplatí 300 tisíc korun.