Koronavirus jako nástroj propagace automobilů.

Koronavirus budí velké obavy, ale také emoce, které jsou mnohdy zcela zbytečné. Že se dá panika lidí využít předvedl jeden autobazar ve své propagační kampani.

Kontroverzní reklama

Nový Zéland prozatím hlásí čtyři osoby, u kterých byl potvrzen koronavirus. Jedná se tedy o zemi, která v porovnání s ostatními je prozatím v relativním klidu. Místní prodejce 2 Cheap cars se ale rozhodl využít celosvětové pozdvižení k neobvyklé marketingové kampani, která vyvolala velký poprask.

Společnost na svém Facebooku umístila propagovaný příspěvek, na kterém je fotografie muže v MHD s rouškou na obličeji. U této fotografie se následně objevuje tento text: „Obáváte se použít veřejnou dopravu? Máme pro vás spoustu aut pod 5.000 dolarů nebo od 25 dolarů týdně.“

Kontroverzní příspěvek sice ze sociálních sítí již zmizel, ovšem co se jednou umístí na internet, většinou tam již zůstává navždy.  Reklama se tak objevila na diskuzním fóru Reddit, kde snímek vyvolal bouřlivou debatu. Jedni jej považují za zdařilou reklamní kampaň, pro druhé se ale jedná o zcela nemístný způsob propagace a šíření paniky.

Můžete namítat, že v příspěvku není o konaviru ani zmínka, nicméně v dnešní době je všem jasné, kam tím vším autobazar vlastně směřuje. O samotné podstatě inzerátu se navíc rozpovídal i samotný autobazar. Jeho ředitel si nejdříve reklamu pochválil, a pak cynicky dodal: „Pokud máte koronavirus a budete si od nás chtít tento týden koupit auto, dáme vám slevu 500 dolarů – ale musíte nás předem varovat, abychom si nasadili roušku.“

 

Společnost ale kontroverzní témata do svých reklam zapracovává ráda. V minulosti v nich využívala Maorskou kulturu v rámci výprodejů, rasistické narážky či snahu platit za pětihvězdičková hodnocení na Googlu.