Škoda Auto otevřela novou laboratoř, jejíž vybavení je schopné testovat veškeré scénáře crash testů i nejnovější zkoušky Euro NCAP.

Tam, kde se bourá ve velkém

Součástí automobilky Škoda Auto je také testovací centrum v Úhelnici nedaleko Mladé Boleslavi, kde se vedle testovacího polygonu nachází laboratoř pro nárazové zkoušky. V rámci nich je testována bezpečnost nových vozů a tato laboratoř si nyní prošla významnou modernizací.

„Naše nová crashová laboratoř nám umožňuje ještě rozsáhlejší a reálným podmínkám bližší simulace nehod a vytváří tak důležitý základní technický předpoklad k tomu, abychom mohli vysokou úroveň bezpečnosti našich vozů ještě dále zvyšovat,“ řekl Christian Strube, člen představenstva automobilky.

Nová laboratoř je stavěna na všechny známé scénáře nárazových zkoušek, v první řadě na nové předpisy Euro NCAP, které jsou platné od začátku roku 2020. Zaměřila se také na možnost nárazových zkoušek elektromobilů. Pro ně je zde vytvořena speciální zóna v samostatné budově, kde je vozidlo v případě nutnosti možné zaplavit.

Oproti předchozí laboratoři je nově vzniklé centrum téměř dvojnásobné a Škoda do příštích let počítá s jejím dalším rozšiřováním. Srdcem celé laboratoře je elektrický pohonný systém, který urychlí dvě čelně proti sobě jedoucí vozidla na rychlost až 65 km/h, či jedno vozidlo na maximální rychlost až 120 km/h. Mezi další testovací zařízení patří saňový vozík pro boční nárazy, simulátor převrácení vozu, bariéra pro čelní nárazy s malým přesazením, bariérové vozíky pro nárazy zezadu a pro crash Car to Car podle nejnovější požadavků Euro NCAP.

Novinkou je osvětlení na bázi diod s intenzitou světla 100 000 luxů pro úsporu elektrické energie v kombinaci s nejmodernějším kamerovým systémem poskytne kvalitní dokumentaci všech zkouše.