Elektromobilita je pro současné majitelé vozů tak trochu výzvou, ovšem do budoucna by jim mohla přinášet zajímavé benefity.

Energie tam a zase zpět

Michael Jost, který ve Volkswagenu na pozici hlavního stratéga, vidí v expanzi automobilky do světa elektromobilů nové obchodní příležitosti v oblasti skladování a správy energie. Této oblasti sice v současné době dominují především velké energetické společnosti, to by se ale do budoucna mohlo změnit.

Elektromobily skladují energii v bateriích, a ta by mohla být využívána ke stabilizaci sítě. Jejich nabíjení probíhá především v noci, kdy je odběr energetické energie nízký. Přes den, kdy dochází k největší spotřebě, případně pokud by nestačila výroba solárních a větrných elektráren, by elektromobily prodávaly energii uskladněnou v bateriích zpět do sítě.

„Kolem roku 2025 budeme mít k dispozici 350 gigawatthodin energetického úložiště v naší flotile elektromobilů. Mezi lety 2025 až 2030 se toto číslo zvýší na 1 terawatt hodinu,“ uvedl Jost. A dodal: „Můžeme zaručit, že energie bude spotřebovávána a skladována a bude to nová oblast podnikání.“

Otazníky se však stále houpou nad detaily takového systému. Jako jedna z možných variant se však nabízí situace, kdy budou energetické společnosti majitelům elektromobilů platit za energii odebranou z jejich baterií a automobilky si strhnou menší provizi. Jost ovšem žádné konkrétní detaily nezmínil.

Sluší se však zmínit, že Volkswagen není jedinou automobilkou, která se snaží něco podobného zavést. Nissan a E.ON se již delší dobu snaží podobný systém uvést do praxe. Auto v jejich podání by mělo fungovat i jako zdroj energie pro domácnost v případě výpadku standardních dodávek.