Český trh v březnu. Jak s ním koronavirus zamával?

Většina modelů na českém trhu si v březnu pohoršila, což se dalo čekat, ovšem Audi A6, Mercedes-Benz GLC a Octavia se Superbem od Škody patří mezi výjimky. I tak se nejedná o důvod k oslavám.

Úspěchy se hledají těžko

Český trh v březnu 2020 podle očekávání zažil hluboký pád a to o 36,3 % v meziročním průměru. Jednalo se nejhorší březen od roku 2009 a takhle nízko nebyly registrace ani v období krize, což se odrazilo na výsledcích jednotlivých kategorií.

Tento trend přitom není jen otázkou vyhlášené karantény. Karanténa sice má vliv na registrace v březnu kvůli omezení provozu úřadů, až v následujících měsících se ale projeví vliv uzavřených prodejen. Doba mezi samotným objednáním a převzetí vozu následně po registraci totiž trvá řadu měsíců. Prodej nových aut se sice přesunul na internet, ovšem online prodej mezi řidiči příliš oblíbený není a činí jen několik desítek vozů denně.

Mezi vozy, které v meziročním průměru za březen vykázaly lepší čísla patří například Octavia, které se v loňském roce prodalo 1705 kusů a letos 1742 kusů. Díky tomu si upevnil apozici nejžádanějšího vozu na trhu. Vůz těžil z toho, že již přichází na trh nová generace a zároveň se vyprodávají staré kusy.

Škoda se drží také v čele malých SUV a kompaktních SUV, kde se drží na špici modely Kamiq a Karoq. Ovšem zatímco u prvního jmenovaného nemůžeme meziročně porovnávat, u Karoqu se v meziročním průměru prodalo o témě 200 kusů méně.

Tento sešup dolů však ještě rozhodně nekončí a určitě bude zajímavé sledovat i výsledky za tento měsíc, kdy se začnou naplno projevovat dopady karanténních opatření.