Sledování mrtvého úhlu pomocí budíků

Sledování mrtvého úhlu patří mezi tradiční jízdní asistenty, se kterým se můžeme setkat prakticky u každého nového vozu. Spolu s Kiou Sorento však přichází zcela nové pojetí tohoto prvku.

Přehled o dění kolem vozu

Korejská automobilka pojmenovala svou novinku BVM a neoficiálně jí říká druhý pár očí. Ten slouží ke zvýšení bezpečnosti celé posádky vozu i ostatních účastníků provozu. Eliminuje totiž slepé úhly po obou stranách automobilu.

Nová funkce spojená s digitálním přístrojovým štítem. V momentě, kdy dá řidič pokyn ke změně směru jízdy s úmyslem změnit jízdní pruh a v něm se skrývá jiné vozidlo, asistent na levé či pravé straně přístrojového štítu zobrazí obraz kamery ve vysokém rozlišení. Obraz zprostředkovávající slepý úhel krátce vystřídá číselní rychloměru či otáčkoměru, zatímco je stále možné sledovat aktuální rychlost vozidla.

Kamery jsou nenápadně umístěné v krytu zpětných zrcátek, díky čemuž zobrazují širší úhel zobrazení než konvenční zrcátka a poskytují lepší přehled k tom, co se děje na vozovce. Tato technologie je zahrnuta v rámci paketu, který zahrnuje také monitorování okolí a asistenta pro zamezení kolizím při parkování.

Na multifunkčním displeji přístrojového štítu se také zobrazuje řada dalších prvků. Mezi ně patří například navigace, informace o audiu či detailní informace o trase, stejně tak i výstrahy palubní diagnostiky.

Nové Sorento by mělo být postupně odhalováno v nejbližších týdnech. Příště by to měla být terénní tvář vozu.