Vše co jste kdy chtěli vědět o Rolls-Roycu, ale báli jste se zeptat

Na sedadla vozů Rolls-Royce usedají často skutečně zajímaví lidé žijící zajímavé životy. I proto jsou vozy často vybaveny naprostými specialitkami, popřípadě vystavovány zajímavým zatěžkávacím zkouškám.

Jedinečnost v každém detailu

Jednou ze specialitek, které si mohou zákazníci pro svůj vůz s dvojitým R ve znaku dopřát je speciálně upravená střecha interiéru. Asi každý zná onu hvězdnou oblohu, ale jen málo kdo ví, že v Rolls-Rocu jsou schopni na střeše udělat v podstatě libovolnou výšivku. Třeba sokola stěhovavého. Jeho vyšití zabere asi měsíc a obsahuje zhruba čtvrt milionu stehů.

Zajímavé je také testování vozu ve finální fázi. Mimo testů, které prodělávají i daleko levnější vozy. Ovšem budoucí vlastníci RR jsou natolik vážení, že se často během testů jde až za hranu. Například při testování Phantomu a jeho odpružení byly vůz podrobován takovým otřesům, že to zaznamenaly i seismografy geologů ve 20 kilometrů vzdálené stanici.

Testování je občas náročné i přímo pro zaměstnance Rolls-Roycu. Například u kabrioletu Dawn byli nuceni nosit při jízdě vozem pouze krátké kalhoty, aby cítili sebemenší závan větru přímo ve voze. Testování přitom probíhalo v lednu, při teplotách lehce nad bodem mrazu.

Součástí vozů je také velice hluboký lesk laku. Ten je z části vytvářen pomocí robotů, ale do značné míře se na něm podílí i práce lidských rukou. Celkem na vozu ulpí pět vrstev laku. Lakování trvá sedm dní a vyžádá si přes 45 kilogramů laku.

A jelikož jsou zákazníci Rolls-Roycu často i velkými sběrateli, po celé šířce palubové desky se rozprostírá tvrzené sklo připravené krýt cokoliv, co pod ním bude vystaveno. Zároveň ze zajištěno, aby se do tohoto prostoru nedostalo ani drobounké prachové smítko.