› OCTAVIA SCOUT: Nová generace s offroadovým vzhledem pokračuje v úspěšné tradici řady SCOUT
› Multifunkční, lifestylové kombi s robustními prvky karoserie a světlou výškou zvýšenou o 15 mm
› Nová OCTAVIA SCOUT nabízí opět více místa a pohon všech kol

ŠKODA OCTAVIA SCOUT

K nové generaci modelu ŠKODA OCTAVIA patří také nová OCTAVIA SCOUT. Úspěšný příběh tohoto kombi s robustními prvky karoserie, offroadovým vzhledem, zvýšenou světlou výškou a pohonem všech kol, kterou nabízí také čtvrtá generace modelu OCTAVIA, začal v roce 2007. Multifunkční lifestylové kombi nabízí kromě emociálního designu také více místa než předchozí generace.

Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Nová OCTAVIA SCOUT skvěle kombinuje elegantní a robustní vzhled. Těží z emocionálnějších linií a dynamičtějších proporcí nové generace modelu OCTAVIA, a dále je dovršuje typickými prvky našich modelů SCOUT, například výraznými plastovými kryty, jakými jsou lemy blatníků a prahy nebo spodními kryty nárazníků v barvě hliníku. Díky většímu zavazadlovému prostoru skvěle plní požadavky na moderní, lifestylový vůz.“

Modely SCOUT s offroadovým vzhledem jsou v nabídce značky ŠKODA již od roku 2007. Tehdy se představila první ŠKODA OCTAVIA SCOUT, vycházející z druhé novodobé generace této řady, se standardně dodávaným pohonem všech kol. V roce 2009 následovala modernizace a výroba pokračovala až do roku 2012. OCTAVIA tak stála u zrodu úspěšné modelové řady SCOUT, jejíž součástí byly dočasně také modely ROOMSTER SCOUT a FABIA SCOUT. V roce 2014 se objevil SCOUT na bázi modelu OCTAVIA třetí generace, který v rámci modernizace v roce 2017 převzal výrazné dvoudílné přední světlomety. V současné době jsou v robustní verzi SCOUT nabízeny vozy SUV KODIAQ a KAROQ, a také vlajková loď SUPERB.

SCOUT: OCTAVIA do každé situace

Na rodinnou dovolenou, na velký nákup nebo na hory s horskými koly v zavazadlovém prostoru: Nová ŠKODA OCTAVIA SCOUT je perfektním společníkem splňujícím požadavky ve všech situacích. Se standardně dodávaným paketem pro špatné cesty včetně ochrany podvozku a se světlou výškou zvýšenou o 15 mm si skvěle poradí i mimo zpevněné cesty. Jistě se stane oblíbeným vozem pro tažení obytných přívěsů nebo přepravníků pro lodě či koně. V kombinaci s motorem 2,0 TDI o výkonu 147 kW (200 k) lze tahat brzděný přívěs až do hmotnosti 2 000 kg. Stejně jako ostatní modely OCTAVIA, nabízí i ŠKODA OCTAVIA SCOUT prostornější interiér než předcházející generace modelu. Oproti předchozí generaci je OCTAVIA SCOUT o 16 mm delší a 15 mm širší a má tak délku 4 703 mm a šířku 1 829 mm. Velký zavazadlový prostor, nejen na poměry své třídy, mezigeneračně narostl o 30 l na 640 l. Variantu SCOUT je poprvé, stejně jako ostatní modely OCTAVIA, možné vybavit inovativními Matrix-LED předními světlomety, které umožňují jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly. Nabízí také animovanou funkci Coming/Leaving Home. Na zádi nese místo kulatého loga nápis ŠKODA.

Motory: SCOUT nabízí jako první OCTAVIA naftový motor o výkonu 200 k a pohon všech kol

Pod kapotou modelu OCTAVIA SCOUT má premiéru motor nové generace 2,0 TDI Evo s výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 400 Nm. Je to doposud nejsilnější naftový motor nabízený pro tuto modelovou řadu. Obě vrcholné motorizace 2,0 TSI/140 kW (190 k) a 2,0 TDI/147 kW (200 k), stejně jako 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 k), jsou nabízeny vždy se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Technika 4×4 pomáhá při jízdě mimo zpevněné cesty nebo při tahání přívěsů

V případě ztráty trakce předních kol je moderní technika pohonu 4×4 schopna v případě potřeby převést část točivého momentu ve zlomku sekundy automaticky na zadní kola. To napomáhá bezpečí při jízdě v blátě, na sněhu i na suché vozovce, a také zlepšuje trakci mimo zpevněné cesty nebo při tahání přívěsů. Systém ŠKODA 4×4 spolupracuje také s bezpečnostními a asistenčními systémy, například s protiblokovacím systémem ABS, elektronickým stabilizačním systémem ESC, elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS i se systémem XDS+. Řídicí elektronika tak může v řádu milisekund reagovat na aktuální jízdní situaci a cíleně natočit kolo do zatáčky. Během zpomalování, při malé zátěži nebo při běžné přímé jízdě je hnací síla převážně přenášena na přední nápravu. Pokud to jízdní situace vyžaduje, připojí se zadní náprava. Na přání je v rámci volby jízdního režimu k dispozici funkce Off-road, která zajišťuje ještě lepší jízdní vlastnosti mimo zpevněné vozovky.

Ještě efektivnější pohon všech kol díky nové generaci lamelové spojky

Srdcem pohonu všech kol vozu ŠKODA OCTAVIA je elektronicky řízená lamelová spojka šesté generace, která prošla velkými změnami. Nová lamelová spojka je téměř o 0,8 kg lehčí než spojka předchozí generace a umožňuje vozu dosahovat velmi nízkou spotřebu paliva také při jízdě s pohonem všech kol. K vysoké účinnosti přispívá použití oleje s nízkou viskozitou, snížené předpětí ložiska a vylepšené vnitřní mazání. Dosavadní řídicí jednotka, která byla umístěna mimo, je nově integrována. Řídicí jednotka zohledňuje specifické požadavky různých volitelných jízdních režimů a upravuje reakci dle těchto režimů. Například v jízdním režimu Eco umí software rozpoznat na základě jízdy řidiče, zda je aktuálně pohon všech kol zapotřebí. V případě potřeby zcela odpojí elektromotor pohánějící olejové čerpadlo. Pokud je pohon 4×4 zapotřebí, je systém v co nejkratší době opět k dispozici.

Robustní vzhled se všemi typickými detaily verzí SCOUT

Specificky tvarovaný přední i zadní nárazník stejně jako spodní díl nárazníku jsou ve stříbrné matné barvě. Černé plastové prvky jako lemy blatníků, prahů a spodních částí dveří zabraňují poškození karoserie a dotvářejí celkový vzhled vozu. Vzhled vozu dotvářejí také standardně dodávaná stříbrná 18″ kola z lehké slitiny Braga. Kola Braga v antracitovém odstínu a také 19″ kola Manaslu z lehké slitiny v antracitovém odstínu jsou k dispozici na přání. Přední a zadní difuzor mají hliníkový design stejně jako střešní nosič, lišty kolem bočních oken a kryty elektricky nastavitelných, automaticky sklopných a vyhřívaných vnějších zpětných zrcátek s funkcí automatického stmívání. ŠKODA OCTAVIA SCOUT je standardně vybavena například Top LED zadními světly, volbou jízdního režimu s funkcí Off-road a elektricky ovládanými dveřmi zavazadlového prostoru s virtuálním pedálem. Na předních blatnících jsou speciální plakety s nápisem SCOUT.

Zážitek z verze SCOUT umocňuje nový interiér

Nový koncept interiéru modelu ŠKODA OCTAVIA nabízí i ve verzi SCOUT větší prostor a snadné, intuitivní ovládání. Nově koncipovaná přístrojová deska je modulární, uspořádaná v několika úrovních a jejímu středu dominuje volně stojící displej infotainmentu nejvyšší řady Columbus s 10″ displejem, navigací, web rádiem a digitální asistentkou Laurou. Chromové prvky zušlechťují středovou konzoli a nové výplně dveří. V chromovém provedení jsou také kliky dveří. Nové, měkčené materiály na dveřích a přístrojové desce dodávají interiéru elegantní a mimořádně hodnotný vzhled. Multifunkční verze koženého a vyhřívaného dvouramenného volantu nabízí ovládání celkem 14 různých funkcí pomocí nových tlačítek a otočných ovladačů. Typickými prvky vozu SCOUT jsou specifické dekorativní lišty na přístrojové desce, sedadla potažená látkou ThermoFlux a vyšité logo SCOUT na předních sedadlech. Potahy sedadel, volant, loketní opěrka a palubní deska ve voze OCTAVIA SCOUT mají kontrastní prošití v hnědém odstínu Tabor. Pedály mají hliníkový vzhled. Vůz také nabízí chromovou ozdobnou lištu, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, vkládané tkané koberce a také uvítací logo SCOUT na displeji infotainment systému.

Premiéry: head-up displej, třízónová klimatizace Climatronic a systém shift-by-wire

Stejně jako v ostatních modelech OCTAVIA osvětluje také v modelu OCTAVIA SCOUT nové ambientní LED osvětlení nepřímo přední dveře, přístrojovou desku a prostor pro nohy. Díky RGB modulu si může řidič vybírat z až 30 barev a má dokonce možnost zvolit jednu barvu pro dekorační lišty v přístrojové desce a předních dveřích a jinou pro prostor pro nohy. Premiéru ve voze OCTAVIA má na přání dodávaný head-up displej, který promítá důležité informace, jako například aktuální rychlost jízdy, navigační instrukce, dopravní značky nebo aktivované asistenční systémy přímo na čelní sklo. Čelní sklo může být vyhřívané. Poprvé nabízí vůz OCTAVIA také na přání třízónovou klimatizaci Climatronic a akustická boční skla vpředu, která dále snižují hluk v kabině vozu. Standardně dodávaný bezklíčový systém KESSY lze nyní využít pro všechny čtyři dveře. Součástí standardní výbavy je také elektromechanická parkovací brzda. U vozidel vybavených automatickou převodovkou DSG volí řidič jízdní režimy pomocí malého přepínače ve středové konzoli. Poprvé tak model značky ŠKODA nabízí ovládání systémem shift-by-wire. Volba jízdního režimu tedy probíhá elektronicky.