Vlajková loď mnichovské automobilky by se mohla stát vůbec nejsilnějším produkčním modelem v historii značky. I přesto si však bere za úkol také snižování flotilových emisí.

Brutální výkon i šetrnost

BMW X8 by mělo být představeno v druhé polovině příštího roku. Mělo by se jednat o stylovější BMW X7, proto se mluví především o tvaru karoserie ve stylu SUV-kupé. Špionážní. snímky však poukazují spíše na krabicový tvar.

Ovšem maskované prototypy se snaží odvést pozornost a mást. Navíc po představeném SUV, vždy v případě Mnichova následovalo SUV Coupé. Pokud by tomu tak bylo i v případě této novinky, pak můžeme očekávat pětimístné uspořádání sedadel. Pokud budou tvary hranatější, mohlo by jich být až sedm či šest ve vysokém kofortu.

Design X8 by měl být ve srovnání s X7 ostřejší a výraznější. Technika obou vozů by ovšem měla být totožná. Nebudou tedy chybět benzínové šestiválce, vznětové mildhybridní šestiválce a také plug-in hybridní pohonné systémy.

Na rozdíl od X7 by se ovšem X8 měla dočkat plnotučné verze X8 M. Ta by mohla nabídnout velice zajímavou techniku v podobě plug-in hybrdiného 4,4 litrového motoru V8, který bude spolupracovat s elektromotorem o výkonu 200 koňských sil.

Výsledkem by měl být kombinovaný výkon až 750 koňských sil, což by z BMW X8 udělalo zřejmě nejvýkonnější sériový produkční model v historii značky. Pohonný systém by přitom měl spolupracovat se systémem pohonu všech kol, který by ovšem mohl v případě potřeby vystřídat pohon pouze zadní nápravy.

Nová X8 M, která je v současnosti vyvíjena pod označením Project Rockstar ovšem nebude jen o brutálním výkonu. Díky použití plug-in hybridní technologie, by se měla dostat ke snížení emisí CO2 pod hranici 100 g/km. A to by mohlo automobilce výrazně pomoci se snižováním flotilových emisí.