Škoda opět nechala nahlédnout do své kuchyně a ukazuje způsoby testování odolnosti elektromobilů vůči extrémně vysokým teplotám. K tomu slouží speciální komora, která dokáže ve velmi zrychleném tempu napodobit zhruba čtyřleté vystavování vozu různým podmínkám středoevropského klimatu, ty extrémní nevyjímaje.

Na poušti i v mrazivých horách

Díky komoře této komoře je automobilka schopna přesně zjistit, jak automobil a jeho jednotlivé části a materiály reagují na extrémní teploty. Ty musí po testu vypadat stejně zachovat si stejné vlastnosti.

Celá komora je vybavena sadou 28 světelných zářičů, jejichž spektrum nejlépe odpovídá spektru skutečného slunečního záření. Automobilka dodává, že zářiče mají životnost pouhé tři zkoušky a pak je nutné je vyměnit.

Jejich použitím lze nasimulovat celou řadu podmínek teplot, vlhkosti i slunečního svitu. Lze nasimulovat podmínky panující na horách, na vyprahlých pláních i přímořské klima. Každá zkouška má jasně daný předepsaný průběh, během kterého se začíná suchým a velmi horkým pouštním klimatem Tento test trvá přibližně 15 dnů, přičemž každých 24 hodin je střídán denní cyklus. Na hodinu se také teplota sníží na 23 stupňů, aby šlo do komory vlézt a provést v ní veškeré technické zákroky.

Dalších deset dní pak probíhá simulace teplého vlhkého klimatu, doprovázeného studenými nočními hodinami. Zde teplotní rozdíly překračují až 50 stupňů. Pro představu, se prý některá místa na voze rozehřejí až na 110 stupňů.

Majitelé nejnovějších vozů Škoda tak mohou mít jistotu, že jejich vozy jsou schopny odolat i těm skutečně nejnáročnějším klimatickým podmínkám a že cestu do Chorvatska z tohoto pohledu zvládnou zcela bez zaváhání.