Hyundai měl ve svých vozech nabízet bezpečnostní prvky, které v nich ve skutečnosti nebyly

Hyundai musí čelit hromadné žalobě, ve které je obviňován z klamání zákazníků. Podle žaloby má nabízet jeden ze svých modelů s bezpečnostní výbavou, která ve skutečnosti ve voze zcela chybí. Žaloba byla podána v Kalifornii a týká se modelu Ioniq, který měl obsahovat výbavu v podobě asistenčních systémů pro prevenci kolizí v mrtvém úhlu a asistenční asistenční systémy bezpečnosti pro prevenci kolizí s vozy jedoucími v protisměru.

Klamání zákazníků, nebo zmatení zákazníci?

Kde je zakopán pes? Ioniq na případné kolize upozorní, ovšem nemá žádný prvek aktivní ochrany, který by pří hrozícím střetu začal sám brzdit. Místo toho se jen rozezní varovný signál a rozsvítí varovné kontrolky.

Žaloba přitom hovoří o tom, že Hyundai u toho modelu uvádí, že by měl být vůz vybaven prvky aktivní ochrany, a nikoliv jen pasivními prvky. Hyundai se však brání, a říká, že nic takového nikde neuvádí. Zapravdu mu v tom dávají i oficiální materiály, které dokazují, že žádný Ioniq ve své hybridní, či plug-in hybridní verzi není systémy Assist vybaven.

Celou žalobu inicioval jeden z majitelů, který údajně kontaktovat Hyundai hned několikrát, ovšem ze strany automobilky nepřišlo podle jejich slov žádné řešení. Navíc tento majitel není jediný, komu přijde, že jej Hyundai klamalo. Proto má celá žaloba hromadný charakter.

Jejím základem je obvinění, že Hyundai prodávat, inzeroval a pronajímal jeden ze svých vozů klamavým způsobem. Tito zákazníci údajně neměli žádný bezpečný způsob, jak si ověřit, zda jsou vozy vybaveny proklamovanými systémy a neměli možnost zjistit ani jejich správné fungování