Nová ŠKODA OCTAVIA získala „Velkou automobilovou cenu Rakouska“

› Čtvrtá generace bestseleru se prosadila v soutěži vyhlašované rakouským motoristickým svazem ARBÖ v kategorii vozů v ceně 20 001 až 50 000 eur
› Předání ceny s bohatou tradicí v sídle holdingu Porsche v Salzburgu
› ŠKODA OCTAVIA je v současnosti nejprodávanějším vozem na rakouském trhu

ŠKODA OCTAVIA

Nová ŠKODA OCTAVIA získala „Velkou automobilovou cenu Rakouska“ vyhlašovanou rakouským motoristickým svazem ARBÖ. Čtvrtá generace bestseleru se prosadila v 37. ročníku tradiční rakouské soutěže v kategorii „Medium“ (vozy v ceně 20 001 až 50 000 eur). Model OCTAVIA v této soutěži uspěl poprvé. V předchozích letech cenu dvakrát získala ŠKODA SUPERB. Stočlennou porotu soutěže tvoří experti, známé osobnosti a čtenáři klubového žurnálu “Freie Fahrt”. Kvůli aktuální situaci spojené s epidemií COVID-19 se předání ceny uskutečnilo v sídle holdingu Porsche v Salzburgu. ŠKODA OCTAVIA je v současnosti nejprodávanějším vozem na rakouském trhu.

V letošním roce soutěžilo o “Velkou automobilovou cenu Rakouska” celkem 32 novinek, které byly na rakouský trh uvedeny mezi 1. listopadem 2019 a 31. říjnem 2020. Porota hodnotila pět kritérií – technické provedení, hospodárnost, spolehlivost, šetrnost k životnímu prostředí a poměr ceny a užitné hodnoty. Ocenění se uděluje ve třech tradičních kategoriích rozdělených podle základní ceny vozu: kategorie „Start“ pro vozidla do 20 000 eur, kategorie „Medium“ pro modely v hodnotě od 20 001 do 50 000 eur a „Premium“ pro vozidla v ceně nad 50 001 eur. ŠKODA OCTAVIA se ve své kategorii prosadila proti řadě silných konkurentů.

ŠKODA OCTAVIA čtvrté generace dosahuje nových dimenzí, nabízí vyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti, řadu nových asistenčních systémů a moderní infotainment. Elektrifikací pohonu u modelu OCTAVIA e-TEC s novou mild-hybridní technologií a u dvou plug-in hybridních modelů OCTAVIA iV se značce ŠKODA podařilo razantně snížit emise CO2. I spalovací motory jsou díky neustálému vývoji daleko efektivnější. Díky technologii “twindosing“ snížila automobilka u naftových motorů nové generace EVO emise oxidů dusíku až o 80 %. Pátou variantou pohonu je OCTAVIA G‑TEC, která spaluje ekologický zemní plyn (CNG). Model OCTAVIA je nabízen jak s pohonem přední nápravy, tak i s pohonem všech kol. V široké paletě pohonů si lze vybrat vozy s manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou DSG. Kromě robustního modelu OCTAVIA SCOUT doplňují rozmanitou nabídku tři motorizace sportovních modelů RS.