O čínské automobilce Nio se mluví jako o nové Tesle, za což vděčí nejen svému rekordnímu růstu akcií, ale také technologickým inovacím, které přináší na trh. Tou nejnovější je extrémně hustá baterie, která bude dodávána v sadě o celkové kapacitě 150 kWh, jenže umožní překonávat na jedno nabití extrémně dlouhé vzdálenosti.

Baterie budoucnosti

Automobilka prozatím jen oznámila příchod této technologie a zatím ji fyzicky ve svých rukou nemá. Nicméně ji chce začít nabízet ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022, což je za dva roky. Nejdříve Nio začalo pracovat se 70 kWh bateriemi v roce 2018, aby rok co rok postupně kapacitu navyšovalo. Aktuálně tak nabízí již 100 kWh baterie.

Atraktivní na této značce je, že díky technologii vyměňovatelných baterií, lze akumulátory neustále měnit za nové s vyšší kapacitou. To platí také o nejvější 150 kWh baterii, kterou budou moc být vybavený i modely z roku 2018. Například první generace modelu ES8 by měla být díky této nové baterii schopna dojezdu až 730 km a nejnovější generace tohoto vozu dokonce až 850 kilometrů na jedno nabití.

Ty největší hodnoty však akumulátor nabídne v novince ET7, která díky němu bude schopna na jedno nabití ujet až 1 tisíc kilometrů. Zájemci si však musí počat až do roku 2022, případně sáhnout po variantě se 70 či 100 kWh baterií.

Automobilka tvrdí, že jeho nová baterie by měla nabízet až o polovinu více hustoty, než aktuální nejvyšší model baterie. S tím je spojena nejen lepší výdrž, ale také vyšší účinnost nabíjení. Podrobnější technické a výkonost specifikace však nebyly zveřejněny. Víme proto jen to, že novinka pracuje na základně křemíkové katody a karbonové anody.