Německému koncernu hrozí pokuta ve výší přes 100 milionů eur, tedy zhruba 2,6 miliardy za to, že se nebyl během loňského roku schopen naplnit emisní cíle Evropské unie.

O fous

Automobilky snížila své emise u flotily přibližně o 20 % na 99,8 gramu na kilometr. TO je však stále 0,5 g na kilometr více, než by mělo být. Herbert Diess, generální ředitel koncernu uvedlo, že cíl byl minut skutečně jen velmi těsně, na čemž nese vinu především pandemie. Proto však doufá, že letos se podaří cíl splnit, protože hlavní značky přicházejí s řadou nových elektrických modelů.

Limit se nepodařilo v loňském roce splnit u značky Volkswagen a Audi, což by mělo přinést pokutu ve výši 100 milionů eur. A to jsou peníze, které budou po nelehkém období rozhodně chybět.

Evropští politici prosadili omezení emisí plynů, což mělo za následek reakci automobilek, které se pustily do vývoje nízkoemisních technologií, protože v případě nesplnění limitu hrozí pokuta 95 eur, za každé prodané auto.

Volkswagen začal omezovat nabídku vozů se spalovacím motorem a staví více továren na výrobu elektrických automobilů. Už dříve uvedl, že přísnější emisní cíle unii jej donutí do roku 2030 zvýšit podíl prodaných hybridních a elektrických vozů na 60 %.

Volkswagen během loňského roku prodal 315 elektrických vozů, což je čtyřnásobný nárůst. To z něj dělá jedničku na trhu s elektrickými vozy v západní Evropě. Výrobcům jako je Saimler či BMW se emisní limito podařilo splnit.

Vlastně je to tak trochu Volkswagen, kvůli komu se celý svět začal více orientovat na elektrický pohon. Stalo se tak poté, co se provalilo podvodné manipulování s emisními testy u vozů s naftovým motorem. Na pokutách a opravách vozů pak automobilka zaplatila více než 30 miliard eur.