Jeep přichází na evropský trh se zelenější novinkou u které slibuje, že nebude z hlediska terénních schopností nikterak zaostávat.

Žádné ořezávátko

Rostoucí zájem zákazníků o elektromobilitu a také přísnější emisní normy jsou důvodem, proč se hybridní verze dostávají i tam, kde bychom to příliš nečekali. Je to také případ Jeepu, který po Renegadu a Compassu přichází s elektrifikovanou verzí i u svého Wrangleru.

Jeep Wrangler 4xe debutoval v loni na podzim a nyní značka spouští jeho prodeje i v Evropě. Prozatím je však k dispozici jen na vybraných západních trzích. První modely by se u dealerů v těchto zemích měly objevit začátkem léta.

Svým novým majitelům nabídne kombinovaný výkon 221 kW, který je výsledkem spolupráce přeplňovaného benzinového čtyřválce a objemu dvou litrů a dvou elektromotorů. Vše spárováno s osmistupňovou převodovkou TorqueFlite. Akumulátory by měly umožnit jet čistě na elektřinu zhruba 50 kilometrů.

Podle automobilky jde o technicky nejvyspělejší ústrojí, jaké kdy ve svém voze nabídla. Vše je navíc perfektně integrováno do systému pohonu všech kol, takže by vůz neměl mít problém vyrovnat se v pohybu terénem svým konvenčním sourozencům. Jeep zdůrazňoval možnost objednávky uzávěrek diferenciálu či elektricky odpojitelný stabilizátor, nebo také brodivost až 76 centimetrů.

Jeep Wrangler 4xe je spolu s dříve uvedenými modely Renegade 4xe a Compass 4xe součástí plánu automobilky na elektrifikaci celého portfolia značky. K tomu by mělo dojít během následujících let. Automobilka přitom očekává, že od každého nabízeného modelu by měl být dostupný buď čistě elektrická varianta, nebo hybridní verze.