Elektrický Taycan se ukázal být skvělou volbou. Prodejní rekordy lámal minulý rok a stejně úspěšným se zdá být i rok letošní. Za první tři měsíce tohoto roku se prodalo 9 072 kusů. To se nemusí zdát jako nijak závratně vysoké číslo, ve skutečnosti se ale jedná o úspěch, díky kterému tento model šlape na paty modelu 911, kterých se prodalo 9 133 kusů.

Bodují i další

Byť je Porsche vnímáno jako sportovní značka, její nejúspěšnější modely mají trochu jiný charakter. Nejúspěšnějším modelem je SUV Macan, kterého se za první čtvrtletí prodalo celkem 22 458 kusů. Na druhém místě pak skončilo druhé SUV Cayenne, který se prodal ve 19 533 exemplářích.

Modely Boxter a 718 Cayman si připsaly celkově 6 190 prodaných kusů a Panamera se prodala v 5 600 kusech. Suma sumárum se Porsche podařilo prodal celkem 71 986 vozidel, což je v meziročním srovnání 36 % nárůst.

Nejvýznamějším trhem nadále zůstává Čína, kam zamířilo o 56 % více vozů než v předchozím prvním čtvrtletí. Nutno ovšem připomenout, že Čína v této době bojovala se silnou vlnou koronaviru.

Prodeje výrazně rostly také v USA, kde automobilka zaznamenala 46% růst. Nejmenší růst si pak Porsche připsalo na domácím německém trhu, kde byl nárůst „jen“ o 16 %. „Tento vynikající výsledek podpořily naše zavedené modely i nejnovější přírůstky do naší produktové řady, především tedy nové modelové varianty čistě elektrického Taycanu. Díky velké přitažlivosti naší značky a důsledné strategii udržitelnosti se můžeme ohlédnout za velice úspěšným začátkem roku,“ uvedl Detlev von Platen, člen představenstva Porsche AG odpovídající za prodeje a marketing.