Čínská značka Nio by ráda již v tomto roce vstoupila do Evropy. Zatím ovšem není ani zdaleka rozhodnuto, které ze svých modelů zde bude nabízet. Doma má momentálně tři a čtvrtý se pomalu připravuje.

Nelehká Evropa

O expanzi čínských značek na evropské trhy se hovoří již několik let. Přestože některé své vozy u nás již prodávají, prozatím se žádná z nich výrazněji neprosadila. S nastupující elektromobilitou by to však mohlo být jinak. V novém segmentu mají co nabídnout a myslí si to i čínské Nio, které je mnohými přezdívané jako čínská Tesla.

Nio se totiž podobně jako Tesla specializuje výhradně na elektřinu. Založena byla teprve v roce 2014, ovšem doma již nabízí hned tři modely. Všechny jsou SUV, které by měl v roce 2022 doplnit ještě velký sedan ET7.

Na domácím trhu se značce daří. Její prodeje v minulém roce rostly pandemii navzdory. Model EC6 se stal vůbec nejžádanějším SUV kupé v Číně a překonal tak například i BMW X4 s konvenčním pohonem.

I proto Nio věří, že dokáže oslovit také evropské zákazníky. „Plně věříme, že v Evropě je povědomí o ochraně životního prostředí a udržitelnosti pro spotřebitele mnohem důležitější ve srovnání s jakýmkoli jiným světovým kontinentem,“ nechal se slyšet viceprezident značky Chuej Čang.

Nio počítá s tím, že do Evropy vstoupí v druhé polovině roku. Zatím ovšem neprozradilo, na konkrétně jaké trhy plánuje vstoupit a s jakým modelem. Prozatím se nabízí možnost Německa jakožto největšího evropského trhu s automobily, případně Norska, kde zase vládnou elektromobily.

Nio si také uvědomuje, že v Evropě se nebude moci opřít o stejné služby jako doma, kde sází především na online prodej svých vozů, na který ovšem nejsou Evropané příliš zvyklí. Podle průzkumů si totiž dvě třetiny zákazníků nekoupí automobil, aniž by se v něm předtím svezli.