Tovární vozy na CNG a Elektromobily jsou symbolem ekologie, ale také symbolem nízkého zájmu o bazarové vozy. Nové automobily na baterie a CNG kupují zejména firmy a to až z 90%. Naopak na bazarovém trhu rejdí zejména rodiny a lidé. Firmy, které kupují tyto vozy, uvažují čistě ekonomicky a mají celý ekonomický cyklus vozidla spočítaný tak, aby byl maximálně finančně efektivní. Alternativně plní své zelené cíle. 

Oba dva zmíněné druhy pohonu však nebudí vášně mezi vozy ročními až čtyřletými. Elektro vozy z důvodu obavy o stav akumulátoru. CNG zejména z důvodu špatného marketingu výrobců.

Kvůli tomu se taková auta stávají opravdu velkými ležáky v bazarech. Daswelt auto oba dva typy pohonů vykupuje extrémně pod cenou. A to je špatná zpráva zejména pro firmy, které mají zájem o nákup těchto vozů. Jak je to možné?

Cena za km není udána jen spotřebou paliva.

Výpočet reálné ceny provozu vozidla je poměrně složitá záležitost, která začíná u spotřeby paliva / energie a končí u zůstatkové ceny a ceny  za autoservis. Jistě Vám neušlo, že provoz elektro aut a automobilů na CNG je velmi levný a to až na 50% běžných provozních nákladů. Nicméně ve chvíli, kdy řetězec začne kulhat od konce, tak se celá cenová výhodnost rozpadne. Je sice krásné jezdit za polovic, ale pokud o starý vůz není zájem, tak klesá zůstatková cena a to rapidně. Tento kruh koupě a prodeje se uzavře s mnohem větším rozdílem než u konvenčních pohonů a pomyslná výhoda nižších provozních nákladů je rázem smazána.

Situace kolem koronaviru utlumila veškerou poptávku po těchto ojetých vozidlech. Díky tomu je tlumena i poptávka po nových vozidlech. Operativní leasingy, které jsou alternativní cestou dostávání vozidel na bazarový trh, tyto vozy oceňuje jako dražší a dělá je tím méně zajímavé. Poměrně značný zájem o tato vozidla ze strany firem je utlumen na minimum díky nezájmu o starší vozy. 

Každá tristní situace ale skrývá i příležitosti. Oficiální autobazary výrobců jsou přeplněny ročními vozy na alternativní paliva, kterých se již rok a více nemohou zbavit. Dealeři jsou ochotni jednat o ceně až do ztráty pokud je zákazník takového ležáku zbaví. Velmi pěkný vůz je možné zakoupit za velmi příznivou cenu.