Nový Genesis GV60 je kompaktní crossover související s modely Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6, přičemž všechna tři vozidla jezdí na vyhrazené platformě EV společnosti Hyundai Motor Group E-GMP. Genesis tají detaily hnacího ústrojí, dokud se nedostane blíže k uvedení na trh, ale již máme nějaké vodítka na základě toho, co víme o Hyundai/Kia.

Platforma byla navržena s 800voltovým elektrickým systémem a v modelech Ioniq 5 a Kia EV6 nabízí maximální kapacitu baterie 77,4 kilowatthodin, což je dostačující pro dojezd blížící se 500 km. Baterie byla navržena tak, aby dojezd 110km bylo možné přidat za méně než pět minut pomocí vysokorychlostní nabíječky. Přechod z 10% nabití na 80% lze zvládnout za pouhých 18 minut a Genesis říká, že do vzdálenosti 100km lze přidat za pouhých pět minut.

V GV60 by měly být k dispozici konfigurace s jedním a dvěma motory. V Ioniq 5 dosahuje výkon dvoumotorového motoru maximální výkon 302 koní a točivého momentu 446 lb-ft. EV6 má však stupeň GT s 576 koňskými silami a 546 lb-ft na čepu. Tento výstup poskytuje čas z 0 na 100km/h za méně než 3,5 sekundy.

Speciální režimy

Nyní víme, že Genesis nabídne něco, co ostatní dvě vozidla nemají: tlačítko Boost na volantu (dokončeno v neonově žluté barvě, které odpovídá prošívání) a skrytý režim driftu. Režim Boost dočasně přidá do hnacího ústrojí dalších 180 kw výkonu pro větší zrychlení. Režim driftu je stále trochu záhadou, aktivuje se zatažením za pravé pádlo na tři sekundy a uvolní kontrolu trakce pro trochu zábavy „za určitých podmínek“, ale Genesis to blíže nerozvedl jaké byly ty podmínky.

GV60 se vyznačuje designem fastback, který byl poprvé představen konceptem Mint, který byl představen na mezinárodním autosalonu v New Yorku v roce 2019. I když jsou k dispozici všechny současné prvky designu Genesis, Genesis učinil prvky dynamičtějšími, aby zdůraznil výkonnostní vlastnosti vozidla. Například mřížka hřebene je širší než u jiných vozidel Genesis a má aktivní mřížky, které se v případě potřeby otevírají a ochlazují baterii. Genesis také poprvé přidal véčko na jednom ze svých vozidel a zadní ducktail spoiler, který také integruje brzdové světlo.

Interiér, který zaujme

Uvnitř pokračuje působivý dotek Genesis s interiéry. Materiály a uspořádání jsou prvotřídní a GV60 má překvapivě prostorný interiér pro vozidlo, které nemá tak velkou stopu. Genesis neposkytl přesné rozměry, pouze nabídl, že GV60 je kratší než GV70, ale má větší objem cestujících. Zadní sedadlo je také větší v prostoru pro hlavu a nohy než větší SUV s panoramatickou skleněnou střechou, díky níž je celá kabina vzdušná.

Přední obrazovky vedle sebe s temnými tematickými motivy pohánějí sdružený přístroj a multimediální systém, který bude známý tomu, který najdete v jiných produktech Genesis. Interiérovou ukázkou je zářící krystalová koule, která se objeví, když je vozidlo vypnuto, a převrátí se po zapnutí GV60, aby odhalila řazení.

Budete také moci odemykat a dokonce řídit GV60 bez klíče. Má systém „face connect“, který k rozpoznání vozidla využívá rozpoznávání obličeje pomocí kamery ukryté ve sloupku B, a poté jej lze spustit pomocí čtečky otisků prstů umístěné v přední části středové konzoly. Pro ty, kteří rádi běhají nebo surfují, to znamená, že nebudete muset nosit telefon nebo klíčenku, abyste se mohli dostat zpět do auta.

Genesis uvedl, že GV60 představuje další krok značky k elektrifikaci a uvidíme ji u prodejců někdy v roce 2022, ačkoli v Koreji bude zahájena letos poprvé. Další na řadě je elektrická verze sedanu střední třídy G80. Genesis pracuje také na elektrických verzích malých crossoverů GV70 a GV80 střední velikosti, přičemž výroba elektrického GV70 by měla začít v prosinci.