Mercedes mění formuli, přechází na pohon všech kol a měkkou střechu. Mercedes-AMG SL 2022 bude nabízen ve dvou modelech, SL55 a SL63. Mezi pozoruhodnými změnami se SL přepíná na dvě plus dvě sedadla. Má také standardní pohon všech kol, poprvé pro tento model. Mercedes SL je vůz, který se dříve rýsoval v povědomí veřejnosti, ale v poslední době tomu tak nebylo. Kdysi všeobecně uznávaný jako symbol úspěchu, lesk SL vybledl s generací R230, která debutovala v roce 2002 a následnou generací R231, která byla uvedena do zákulisí po roce 2020. Zcela nový Mercedes 2022 se snažil setřást chřadnutí. AMG SL mění vzorec dosud nejdramatičtějšími změnami.

K jakým změnám došlo?

Změna názvosloví je upozorněním, že vývoj nového SL byl předán divizi AMG. Nové SL debutuje s novou architekturou AMG a Mercedes tvrdí, že nic pod slupkou nové generace R232 není přeneseno z jejího předchůdce ani sdíleno s roadsterem AMG GT. Vůz bude zpočátku nabízen jako SL55 a SL63, oba využívají 4,0litrový V-8 s dvojitým přeplňováním. Poprvé však bude motor SL pohánět všechna čtyři kola, protože pohon všech kol AMG 4Matic+ je standardem u obou modelů.

Nový vzhled SL je hladší a kulatější, s větší kabinou, méně přehnanou délkou kapoty a robustnější ocasem. Nové SL přidává téměř 5 palců mezi nápravy, přičemž rozvor narostl ze 101,7 na 106,3 palců. Celková délka se naopak zvětší o necelé tři palce na 185,2. Šířka se zvýšila o palec a půl na 75,4 palce. Nákladový prostor je přibližně stejný jako předtím, 8,5 kubických stop, nebo 7,5 se složenou střechou. Oba modely jezdí na předních kolech 20 x 9 palců a 20 x 11,5 palců vzadu, přičemž 21 jsou k dispozici na přání.

SL55 může být vybaven chromovým paketem nebo paketem AMG Night, zatímco SL63 nabízí paket AMG Exterior Carbon Fiber a aerodynamický paket AMG. Posledně jmenovaný obsahuje aktivní aerodynamický prvek ve spodní části před motorem, který se rozšiřuje pro zvýšení přítlaku. Všechny SL se však vyznačují aktivními lamelami na předních přívodech vzduchu a výsuvným zadním spoilerem.

Zepředu se svislou mřížkou chladiče „Panamericana“ vypadá nové SL hodně jako současný roadster AMG GT, ale tento model bude brzy přepracován. Zatímco poslední dvě generace SL měly zatahovací pevnou střechu, Mercedes se u nového vozu vrátil ke klasické skládací střeše, což znamená další zásadní odklon. Třívrstvá plátěná střecha váží o 20 kg méně než předchozí stahovací pevná střecha a lze ji zvednout nebo spustit za 15 sekund při rychlosti až 60km/h. Mercedesu to také umožnilo zvětšit kabinu SL bez potřeby úměrně většího zavazadlového prostoru, do kterého by se vešla velká skládací pevná střecha. Natažené klíny prostoru pro cestující v páru zadních sedadel, funkce naposledy nabízená v modelu R107 z 80. let .

V kabině je také digitální přístrojový štít a velký středový dotykový displej, ale nejsou sloučeny pod jeden kus skla jako u některých modelů Mercedes. Místo toho, SL používá samostatné obrazovky jako v novém S-třídy . V roadsteru je však 11,9-palcový středový displej orientovaný na výšku nastavitelný v úhlu, aby byl lépe vidět horní stranou dolů. Infotainment samozřejmě využívá nejnovější operační systém MBUX včetně digitálního asistenta „Hey, Mercedes“. Aktivní víceobrysová sedadla s masáží jsou standardní výbavou, stejně jako vyhřívání v úrovni krku Airscarf od Mercedesu a (u SL63) head-up displej.

Kromě bláznivých SL65 AMG Black Series byla posledním skvělým SL pravděpodobně generace R129, která na svou dobu představovala high-tech tour de force. Nově také zvyšuje technologický kvocient a přináší do SL celou škálu asistenčních funkcí Mercedesu. Patří mezi ně rozšířená videonavigace, Distonic Plus s funkcí stop-and-go a aktivní asistent řízení včetně automatizované změny jízdního pruhu, plus automatické parkování pro kolmá nebo rovnoběžná místa. Aktivní brzdový asistent nyní hlídá i protijedoucí provoz při odbočování a nový systém varování při vystupování upozorňuje cestující vystupující z vozu na vozidla přijíždějící zezadu.

Pod kapotou SL je dříve dostupný twin-turbo V-6 ve prospěch dvou V-8. M117 V-8 v SL55 má 469 koňských sil a 516 liber-stop točivého momentu. Verze SL63 má výkon 577 koní a 590 liber-stop a má aktivní uložení motoru. V obou autech je ručně vyráběný motor spojen s devítistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift MCT s funkcí Race Start. Mercedes udává tovární odhadovaný čas z nuly na 100 km/h 3,8 sekundy pro SL55 a 3,5 sekundy pro SL63. Jochen Hermann, technický ředitel Mercedes-AMG, potvrzuje, že nové SL má také dostat plug-in-hybridní systém E Performance od AMG . To kombinuje 4,0-litrový V-8 s elektromotorem pohánějícím zadní kola a může nabídnout až 804 koní a 738 liber-stop točivého momentu.

SL obsahuje adaptivní tlumiče, přičemž odpružení přidává hydraulickou stabilizaci náklonu namísto stabilizátorů u SL63 (volitelně u SL55). Dostupný systém zvedání přední nápravy může zvednout přední část vozu o 1,2 palce a lze jej naprogramovat tak, aby si pamatoval místo (například strmou příjezdovou cestu) a automaticky se aktivoval.Navzdory všem těmto vylepšením výkonu nezíská R232 SL svou pozici špičkového roadsteru značky, protože musí létat pod roadsterem AMG GT.

Uvidíme, zda se mu podaří znovu získat status symbolu úspěchu.