Seznamte se se zcela novým Range Roverem pro rok 2022, který představuje teprve pátý přepracovaný design od představení prvního modelu v Evropě v roce 1969. Jistě to je nejjemnější z redesignů, ale nenechte se zmást hladkým povrchem – pod vším tím hliníkem je spousta významných změn.

Podobnost se upřít nedá

Nejprve se vrhneme na styl: Nový Range Rover pro rok 2022 vypadá spíše jako koncepční verze odcházejícího Range Roveru, a to zejména zepředu, kde se projevuje hladce a bez nárazníků této až příliš známé tváře. Vzadu jsou změny výraznější, nemluvě o trochu bizarnějších. Čtvrťové panely jsou tak ploché, že se zdají téměř nevýrazné, a nevíme si rady s vysvětlením vertikálních zadních světel podobných Cadillacu.

Uvnitř, více než zvenčí, se jemnost a jednoduchost promítají do elegance. Ovládací prvky a displeje jsou seskupeny úhledně v rovinách, jeden na volantu a druhý podél linie středové konzoly, té druhé dominuje obrazovka orientovaná na šířku, která se jakoby vznáší nad palubní deskou. Je to dobře vypadající nastavení, které se vyhýbá zahlcení cestujících tlačítky, ale postrádá naprostou jednoduchost (a konečnou vyšší křivku učení) ovládacích prvků Tesla a Rivian all-on-the-screen.

Prémiové materiály

Vnitřní obložení nového Range Roveru obsahuje některé poměrně složité dýhy a špičkové modely SV mají vnitřní části vyrobené z keramiky – jistě nová povrchová úprava, i když výrazné, zářivě bílé části nešikovně vystupují proti interiéru. barvy, které jsme viděli. Za zmínku také stojí: Land Rover se snaží postupně vyřadit kožené čalounění. I když stále nabízí tradiční hovězí kůže, kupující se mohou rozhodnout také pro syntetické alternativy a směsi vlny.

Přesuňte se kolem prostorného zadního sedadla a objevíte něco, co jste u Range Roveru dosud neviděli: volitelnou třetí řadu. Zadní sedadla, která jsou k dispozici u modelů s dlouhým rozvorem, jsou překvapivě prostorná a vhodná pro všechny kromě nejvyšších dospělých. Tato místa k sezení vzadu nabízejí samostatné větrací otvory, vyhřívání sedadel a porty USB a lze je sklopit a získat další nákladový prostor – samozřejmě elektricky. Pokud nemáte žádné potomstvo, volitelná čtyřmístná sada Signature Suite nabízí středovou konzolu po celé délce se stolkem s elektrickým ovládáním, masážní sedadla nastavitelná ve 24 směrech a mnoho místa na nohy.

A co motor?

Land Rover nabídne všechny modely Range Rover 2022 s 4,4litrovým motorem V-8 s dvojitým přeplňováním a výkonem 523 k a 533 lb-ft, který Range Rover požene na 100 km/h za 4,4 sekundy. Modely SE však lze mít s účinnějším 3,0litrovým přeplňovaným a mírně hybridním řadovým šestiválcem, který poskytuje zdravých 395 koní a 406 lb-ft. Pro modelový rok 2023 bude Range Rover spárovat stejnou šestku s elektromotorem o výkonu 141 k a 31,8 kWh baterií v plug-in hybridním modelu o výkonu 434 k, o kterém společnost tvrdí, že ujede až 100 km a více pouze při napájení z baterie. Pro modelový rok 2024 se k nabídce připojí elektrická verze napájená bateriemi.

Vzduchové odpružení se vrací, spárované s 48voltovými elektronicky řízenými adaptivními tlumiči. Aby byla zajištěna kvalita jízdy na magickém koberci Range Roveru, systém Dynamic Response Pro využívá mapová data k náhledu na silnici před vámi a následně podle toho vyladí odpružení. Pokud senzory vozidla detekují potenciální kolizi, systém nastaví odpružení na nejpevnější nastavení, aby pomohl řidiči vybočit a vyhnout se problémům. Systém řízení čtyř kol by měl zlepšit stabilitu při vysokých rychlostech a zkrátit poloměr otáčení při nízkých rychlostech na pouhých 35 stop.