Okamžik, na který jsme čekali od chvíle, kdy Chevrolet v létě 2019 poprvé odhalil C8 Corvette, je konečně tady. Chevy v úterý odhalil variantu Corvette Z06 připravenou na trať a je ještě lepší, než na co poukazovaly zvěsti.

Je tu nový V-8 s kódovým jmenoval LT6. Motor o objemu 5,5 litru generuje svou sílu v otáčkách namísto nucené indukce, přičemž otáčkoměr je schopen letět do vysokých 8 600 otáček za minutu. Špičkový výkon 670 koní přichází při 8 400 otáčkách za minutu, zatímco maximální točivý moment 460 lb-ft přichází při 6 300 otáčkách za minutu.

Samotný motor je důvodem ke koupi nového Z06 a bohužel, vzhledem k tlaku na elektrifikaci, je nepravděpodobné, že bychom viděli, že se bude držet po současném desetiletí. Je vybaven dvojitými vačkami, mazáním se suchou vanou a plochým klikovým hřídelem a zvuk, který vydává, zahanbuje moderní Ferrari V-8. Inženýři strávili dva roky laděním indukčního a výfukového systému, aby dosáhli dokonalého zvuku.

Dalšími cíli konstruktérů byla odezva a ovladatelnost, kterou chcete u supervozu zaměřeného na trať, jako je Z06. Mezi další prvky motoru patří titanové sání a výfukové ventily plněné sodíkem, kované hliníkové písty, kované titanové ojnice a aktivní dělené sací potrubí s dvojitými 87-milimetrovými tělesy škrticí klapky. Nízká hmotnost vnitřků ve spojení s poměrně krátkým zdvihem je to, co dělá motor tak ochotným vytáčet.

Motor je spojen se stejnou 8-stupňovou dvouspojkovou převodovkou transaxle, kterou najdete v Corvette Stingray, ale s kratším převodovým poměrem 5,56 pro lepší akceleraci. Čas z 0 na 100km/h bude 2,6 sekundy, což je u vozu s pohonem zadních kol působivé.

Toto zrychlení je zajištěno dostupným paketem výkonu Z07, který přidává specifické ladění podvozku, včetně jedinečné kalibrace pro tlumiče Magnetic Ride Control. Součástí paketu jsou také karbon-keramické rotory, pneumatiky Michelin Cup 2 R ZP (275/30ZR20 vpředu a 345/25ZR21 vzadu) a vysoké zadní křídlo z uhlíkových vláken, které spolu s některými efekty na zemi přinese Z06 734 liber přítlaku při rychlosti 300 km/h a návratnost až 1,22 g na smykové pánvi. Kola měří 20 palců vpředu a 21 vzadu a kupující, kteří mají hotovost, se mohou rozhodnout pro sadu uhlíkových vláken, která pomáhá ušetřit 41 liber.

I bez paketu Z07 je Z06 vybaven agresivním předním splitterem spolu s jedinečným zadním spoilerem, který může být vybaven proutěným zobcem, který pomáhá dodat standardnímu vozu přítlak 365 liber při rychlosti 300km/h. Více aerodynamických prvků lze přidat s dostupným karbonovým paketem, který přidává větší přední splitter, přední střemhlavé roviny, aerodynamické rámy podvozku a jiné zadní křídlo. Standardní gumou je pneumatika Michelin Pilot Sport 4S ZP a standardně jsou zahrnuty i brzdy Brembo.

Standardní nastavení podvozku zahrnuje Magnetic Selective Ride Control 4.0, nastavitelný systém tlumení, který dokáže přepínat z cestovního pohodlí na maximální výkon na trati pomocí voliče jízdních režimů. To vylepšuje více než tucet funkcí vozu včetně kontroly trakce a stability a elektronického samosvorného diferenciálu. Ovládání spouštění je také součástí režimu Track.

Pohonné ústrojí nebylo jediným prvkem vypůjčeným z C8.R. Inspirace ovlivnila i design exteriéru. Je to vidět na širším předním a zadním obložení a také na zvětšených bočních sacích otvorech. Nové přední obložení nasává extra vzduch do centrálního výměníku tepla a zajišťuje tak lepší chlazení motoru, brzd a převodovky, stejně jako u závodního vozu. Pak jsou tu napumpované blatníky, které vedou k autu, které je o 3,6 palce širší než Stingray.

Design interiéru je samozřejmě podobný tomu, jaký najdete v Stingray. Kupující mohou přidat řadu vychytávek z uhlíkových vláken pro další odlišení. Jedinečný pro Z06 je dostupný volant potažený uhlíkovými vlákny, pádla řazení z uhlíkových vláken a karbonový interiérový balíček. Kupující si také mohou vybrat ručně zabalené kožené možnosti interiéru. Nový Z06 se začne dodávat v létě příštího roku jako model 2023, v nabídce bude jak kupé, tak kabriolet. Informace o cenách budou zveřejněny těsně před uvedením na trh.