Je to už nějakou dobu, co jsme naposledy slyšeli o Mazzanti, ale italská výkonnostní značka tiše pokračovala ve vývoji svého superauta Evantra do té míry, že nyní existují tři odlišné verze. Poslední v řadě je Evantra Pura, kterou Mazzanti představil během uměleckého festivalu Florence Biennale 2021 ve Florencii v Itálii. Vůz slouží jako vstupní bod do řady Evantra a zaměřuje se na lehkost a čistý požitek z jízdy.

Pro zákazníky, kteří hledají extrémní výkon, je tu stále špičková Evantra Millecavalli R, jejíž zakázková 7,4-litrová V-8 s dvojitým přeplňováním nabízí výkon 1 121 koní hodný hyperauta. A pokud si ve svém superautu užíváte luxusu, je tu plyšová Evantra 781, která stále nabízí spoustu výkonu díky 6,2-litrové přeplňované V-8 dobré pro 781 koní. Oba modely jsou evolucí předchozích Evantra Millecavalli a Evantra 771 .

Nová Pura sdílí svůj motor s 781, i když jeho výkon je o něco nižší, 761 koní. Špičkový točivý moment je dimenzován na 671 lb-ft. Tyto údaje jsou kombinovány s pohotovostní hmotností pouhých 2 843 liber, což má za následek scintilující výkon. Mazzanti uvádí čas z 0-100 km/h za 2,9 sekundy a maximální rychlost více než 360 km/h. Poháněna jsou pouze zadní kola prostřednictvím 7-stupňové sekvenční převodovky s pádly řazení.

Stejně jako všechny Evantra se Pura vyznačuje uspořádáním motoru uprostřed a centrální konstrukcí sestávající z vysoce pevného rámu s krabicovými sekcemi vyrobeného z oceli. V některých klíčových částech, jako je ochranný rám a zadní pomocný rám, je použit molybdenový chrom. Vpředu i vzadu se používá odpružení MacPherson a volitelně lze přidat plně nastavitelné nastavení odpružení.

Vůz sedí na kolech OZ Racing obalených gumou Michelin o rozměrech 255/35R19 vpředu a 315/30R20 vzadu. Ve voze je také karbon-keramický brzdový paket Brembo s 6-pístkovými třmeny a 14,9-palcovými rotory vpředu a 4-pístkovými třmeny a 14-palcovými rotory vzadu.

Mazzanti také přepracoval design interiéru pro své nejnovější modely Evantra. Nyní je zde digitální přístrojový štít, jehož design je podobný tomu, co najdete v závodním autě, zatímco centrum infotainmentu spoléhá na velký dotykový displej s montáží na výšku. Na přání si zákazníci mohou vybrat volant s vlastní centrální obrazovkou, která zobrazuje klíčové informace, jako je aktuální rychlostní stupeň a ideální časy řazení. Téměř každý další prvek interiéru je přizpůsobitelný, přičemž Mazzanti nabízí možnosti obložení, jako je kůže a Alcantara v několika barvách.

Mazzanti má tendenci vyrábět svá auta rychlostí pouhých pěti za rok, takže dostupnost je omezená. Výroba probíhá v centrále Mazzanti na okraji slavného toskánského města Pisa.